امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

یکی از عوامل تحکیم بنیان خانواده، بنا کردن زندگی بر اساس دینداری و امانتداری است

فیروزکوه( پانا) - امام جمعه شهرستان‌فیروزکوه یکی از عوامل تحکیم بنیان خانواده را بنا کردن زندگی بر دینداری و امانتداری دانست و معیار اصلی در تشکیل خانواده را ایمان و امانت برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
یکی از عوامل تحکیم بنیان خانواده، بنا کردن زندگی بر اساس دینداری و امانتداری است

حسن‌ حیدری، امام‌جمعه شهرستان ‌فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته فیروزکوه، گفت: بر اساس روایت امام جواد علیه السلام، یکی از عوامل تحکیم بنیان خانواده، بنا کردن زندگی بر دینداری و امانتداری است، معیار اصلی ما در تشکیل خانواده،‌ باید ایمان و امانت باشد؛ جوان مؤمن هیچ‌گاه به همسر خود ظلم نخواهد کرد و به امانتی که به دستش سپرده شده، خیانت نمی‌کند.

وی بیان کرد: با قرائت دسته جمعی قرآن در خانه، برگزاری روضه و توسل به اهل‌بیت در جمع اعضای خانواده، برکت و صفا و صمیمت خانواده را زیاد کنیم.

امام‌جمعه فیروزکوه در ادامه در خطبه دوم عنوان کرد: اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج پربرکت امیرالمؤمنین و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیهما است؛ با برگزاری مراسم عقد در این روز، شروع زندگی جوانان را با بهترین وصلت تاریخ پیوند بزنیم.

وی گفت: بهترین وساطت‌گری، در امر ازدواج است و محبوب‌ترین بنا نزد خداوند متعال بنای ازدواج است؛ بیاییم سنّت حسنه ازدواج را ترویج کنیم و وساطت‌گری کنیم؛ باید ازدواج را آسان گرفت، عمده موانع ازدواج همین چشم و هم چشمی‌ها،‌ تجمل گرایی‌ها و عادات بد است؛ با ترویج ازدواج ساده و بی‌تشریفات، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اظهار کرد: کشاورزان بهترین مخلوقات الهی و نزدیک‌ترین مردم به خدا هستند و کشاورزی شغل انبیای الهی است؛ کشاورزی که برای تهیه غذای سالم و خودکفایی تلاش می‌کند،‌ جزو جهادگران در راه خدا است. متأسفانه عده‌ای با تغییر کاربری غیر مجاز و ویلاسازی، زمین‌های کشاورزی را نابود می‌کنند که وظیفه دستگاه‌های مختلف این است که با این پدیده با شدّت مقابله کنند؛ البته ساخت آلونک توسط کشاورزان برای استفاده از زمین کشاورزی از این مورد استثنا است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: دولت باید تمام قد از کشاورزان حمایت کند و کشاورزی را در درجه اول اهمیت قرار دهد؛ اگر کشاورزی احیا شود،‌ بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی اذعان داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با متخصصان و کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای،‌ فرمودند که صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت ایران است؛ زیرا اولاً تنوع و گسترده کاربرد این صنعت در زندگی بسیار زیاد است و در عرصه‌های مختلف کشاورزی، تولید آب و برق، پزشکی و ... کاربرد دارد و ثانیاً این صنعت پیشران و خط‌شکن برای عرصه‌های دیگر است و ثابت کرد که علیرغم دشمنی‌ها و تحریم‌ها،‌ «ما می‌توانیم» و این روحیه برای ملّت‌های مستضعف الهام‌بخش است.

امام‌جمعه شهرستان فیروزکوه ضمن اشاره به سیل اخیر در فیروزکوه گفت: حضور استاندار محترم، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران، رؤسا و مدیران کل استانی که از همان لحظات ابتدایی در کنار مردم بودند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی افزود: فرماندار انقلابی و جهادی شهرستان و معاونان، دستگاه‌های امدادی، نیروهای نظامی و انتظامی و گروه‌های بسیجی و جهادی مخلص، شهردار جهادی نیز از همان ابتدا در کنار مردم بودند.جا دارد از زحمات اصحاب‌رسانه بویژه خبرگزاری صدا و سیما که با اطلاع‌رسانی به‌موقع و آگاه‌سازی مردم، جلوی خسارات بیشتر را گرفتند تشکر کنم.

حیدری عنوان کرد: از مسئولان می‌خواهیم با بررسی دقیق ضعف‌ها و علل خسارات سیل، از صدمات آینده پیشگیری کنند و همچنین کنار مردم باشند تا مردم احساس آرامش کنند، در جریان سیل، مردم آسیب زیادی دیدند، دام مردم تلف شد، خانه‌هایی تخریب شد، از عموم مردم بویژه خیّرین می‌خواهیم که به کمک مردم سیل‌زده بیایند؛ شماره حساب مجمع جهادگران شهرستان فیروزکوه و دهیاری روستای طرود آماده جمع آوری کمک‌های مردمی است.

امام‌جمعه شهرستان‌فیروزکوه بیان کرد: روز اول تیر، سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی است که خدمت ریاست محترم اداره تبلیغات و همکارانشان تبریک می‌گویم؛ امروز تبلیغ دین و ترویج معارف اسلامی و انقلابی بسیار مهم است که امیدواریم اهتمام لازم انجام شود.

حسن‌حیدری با اشاره به روز اصناف، گفت: روز اول تیر، روز اصناف است که خدمت همه کسبه با انصاف و شریف شهرستان تبریک عرض می‌کنم؛ از همه کاسبان و اصناف درخواست دارم که بیشتر هوای مردم را داشته باشند و در شرائط سخت اقتصادی کنار مردم باشند و ان‌شاء‌الله شاهد گران‌فروشی در شهرستان نباشیم.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطیما ایلکا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار