مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش:

بسکتبال و بدمینتون به رشته‌های مسابقات ورزشی فرهنگیان اضافه شده است

تهران (پانا) - مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بسکتبال و بدمینتون به رشته‌های مسابقات ورزشی فرهنگیان امسال اضافه شده است، گفت آموزش، ارتقا و توانمندسازی منابع انسانی از اهداف کلان این دفتر است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
بسکتبال و بدمینتون به رشته‌های مسابقات ورزشی فرهنگیان اضافه شده است

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛ محمد جعفری در نشست هماهنگی ناظران فنی مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور اظهار کرد: معتقدم قبل از برعهده داشتن هر مسئولیتی، یک معلم تربیت‌بدنی هستیم لذا باید در اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌ها، تمهیدات لازم را فراهم کنیم.

وی با اشاره به توسعه ورزش فرهنگیان افزود: در دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی برای انجام هر فعالیتی، ملزم به اجرای اسناد بالادستی مانند سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش هستیم. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز یکی دیگر از اسناد بالادستی است که نیروی انسانی را بالاترین سرمایه هر دستگاه می‌داند.

جعفری بیان کرد: سومین سند مورد توجه، سند تحول بنیادین که به عنوان اصلی‌ترین سند در نظام تعلیم و تربیت است، ارتقای توانمندی‌های معلمان را از تکالیف ویژه می‌داند. سند تحول دولت مردمی نیز سند دیگر است که بر استقرار نظام آموزش و پرورش برای کارآمدسازی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلف برای فعالسازی نقش تربیتی، هویتی و فرهنگی تاکید دارد.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی ادامه داد: آموزش، ارتقا و توانمندسازی منابع انسانی از اهداف کلان این دفتر است. دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی بر اساس اسناد بالادستی، یکی از اهدف کلان خود را این موضوع در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ‌ ورزش، ارتقای سلامت و... بر عهده تنها معلم ورزش نیست، معلمان تربیت‌بدنی، مشاوران تخصصی هستند که می‌توانند در زمان مشخص کار را انجام دهند.

جعفری تاکید کرد: برای داشتن یک جامعه سالم و بانشاط باید نگاه جامع داشته باشیم و تمام ظرفیت‌های نظام تعلیم و تربیت را به کار بگیریم تا به عنوان یک سفیر کار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه این مسابقات امسال در ۳ بخش سلامت‌محور، همگانی و بخش رقابتی در قالب شیوه‌نامه‌ای به استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: اعتبارات خوبی برای برگزاری این مسابقات در رشته‌های مختلف به استان‌ها و مناطق ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی با اشاره به بحث نظارت، خطاب به ناظران این مسابقات بیان کرد: نظارت جنبه پیشگیرانه و نقش هدایتگرانه در برنامه‌ها دارد. در بحث نظارت، راهنمایی، مراقبت و پیشگیری اتفاق می‌افتد و باید بدانیم در نظارت، داوری صورت نمی‌گیرد بنابراین باید در نظارت به سمت آموزش رفت.

جعفری افزود: در مسابقات امسال که در ۶ استان برگزار می‌شود، ۵ رشته برای آقایان و ۴ رشته برای خانم‌ها در نظر گرفته شده و 2 رشته بسکتبال و بدمینتون به تعداد رشته‌ها نسبت به سال گذشته اضافه شده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود برخی از انتظاراتش را از برگزاری مسابقات به حاضرین بیان کرد و گفت: در سال گذشته با اتمام مسابقات ورزشی فرهنگیان، یک مطالبه‌گری صورت گرفت تا امسال با قوت بیشتر این مسابقات را برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار