جزئیات طرح حمایت از افشاکنندگان فساد‌

برای افشاکنندگان عمومی نیز جرم‌انگاری شده است/ همه چیز محرمانه است و دادگاه نیز پس از بررسی برای افشاکننده جایزه مادی در نظر می‌گیرد

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس آخرین روند و جزئیات طرح حمایت از افشاکنندگان فساد را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات طرح حمایت از افشاکنندگان فساد‌

حسن نوروزی در گفت‌‌و‌گو با پانا درباره طرح حمایت از افشاگران فساد، اظهار کرد: «طرح حمایت از افشاگران فساد در کمیسیون حقوقی قضایی بررسی شد. صحن علنی نیز به آن رای داد و شورای نگهبان به آن ایراداتی گرفت و ما ایرادات را مرتفع کردیم و بعضی از ایرادات به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و مجمع نیز ایراداتی گرفت و اصلاح کردیم.»

وی افزود: «فکر‌ می‌کنم که ما توانسته باشیم مجمع تشخیص را قانع کرده باشیم. ان‌شالله روزهای آینده توسط رییس مجلس به دولت ابلاغ می‌شود و سپس دولت نیز این قانون را به دوایر خود ابلاغ کند.»

این عضو ‌کمیسیون حقوقی قضایی مجلس درباره جزئیات این طرح نیز گفت: «یک سامانه‌ای در سازمان بازرسی کل کشور ایجاد می‌شود که مورد فساد در آنجا ثبت می‌شود. مصادیق محرمانه است و کسی حق افشا ندارد. برای افشاکنندگان عمومی نیز جرم‌انگاری شده است. همه چیز محرمانه است و دادگاه نیز پس از بررسی برای افشاکننده جایزه مادی در نظر می‌گیرد. از نظر حمایتی نیز آن شخص به عنوان ضابط تحت حمایت حاکمیت و قضای اسلامی قرار می‌‌گیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار