در گفت‌وگو با پانا؛

‌نبی ساکی‌: ابقای صنعت نفت در لیگ برتر بالاتر از قهرمانی بود

ویسی هنر مربیگری‌اش را نشان داد/ سقف قرارداد فساد را بیشتر می‌کند/ برای بردن عربستان باید جشن بگیریم

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال آبادان معتقد است بقای صنعت نفت این قدر مردم این خطه را خوشحال کرد که از قهرمانی در لیگ برتر هم بالاتر بود.

کد مطلب: ۱۳۷۹۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
‌نبی ساکی‌: ابقای صنعت نفت در لیگ برتر بالاتر از قهرمانی بود

نبی ساکی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به ابقای صنعت نفت آبادان در هفته پایانی لیگ برتر گفت: «متاسفانه تصمیمات اشتباه و پی در پی باعث شد تا تیم عملا یکی از گزینه‌های مسلم سقوط باشد. تعویض ۳ مربی و کم شدن فرصت امتیازگیری، تیم را سرخورده کرده بود. تا جایی که وقتی من بین تماشاگران می‌نشستم هیچ امیدی به ماندن در لیگ نداشتند. خدا را شکر که تصمیم آخر باشگاه مبنی بر سر کار آمدن عبدالله ویسی باعث شد تا تیم سقوط نکند. از اول فصل مشخص بود که به مشکل می‌خوریم. با توجه به اینکه نه امکانات و نه بودجه لازم برای خرید بازیکن داشتیم، تیم قدری بسته نشد. تیم سقوط نکرد اما بدترین سال تمام ادوار حضور نفت در لیگ برتر بود. حتی آن سال‌هایی که سقوط کردیم هم شرایط این قدر افتضاح نبود.»

وی افزود: «به قدری شرایط تیم به هم ریخته بود که قبل از آمدن ویسی کسی فکرش را نمی‌کرد، تیم بماند. اختلاف امتیاز با مس کرمان خیلی بالا بود. بازی های خانگی زیادی از دست داده بودیم. ویسی واقعا کار دشواری داشت. قبل از او ۳ مربی آمده و هر حرف و نکته‌ای که بود را گفته بودند. هر ۳ مربی برای تغییر آمدند و تمام تلاششان را کردند اما نتوانستند. ویسی باید در رختکن طوری صحبت می‌کرد و در زمین طوری عمل می‌کرد که متفاوت از بقیه باشد. بازیکن باهوش است. اگر ذره‌ای تردید در رفتار یا صحبت سرمربی ببیند، خودش متوجه می‌شود. اما ویسی به قلب بازیکنان نفوذ کرد و رختکن را گرفت. از اول خودش هم باور داشت که می‌تواند تیم را حفظ کند و کرد. اگر باور نداشت، نمی‌آمد.»

پیشکسوت فوتبال آبادان تصریح کرد: «ویسی چند سالی بود که موفقیتی نداشت. با این کارش واقعا هم خودش را ثابت کرد و هم احیا شد. همه می‌دانستند ویسی نمی‌تواند معجزه کند اما در رختکن تیم جسارت و انگیزه بازیکنان را بالا برد. این قدر مردم از ماندن تیم در لیگ برتر خوشحال شدند که بالاتر از قهرمانی لیگ بود. از لحاظ کیفیت باید قبول کنیم که برخی بازیکنان ما سطح خوبی نداشتند که ۳ مربی نتوانست با آنها کاری پیش ببرد. اما اینجا ویسی هنر مربیگری‌اش را نشان داد. به خوبی از بازیکنان بازی گرفت.»

نبی ساکی گفت: «هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه کلا تغییر کرد. مردم آبادان با این تغییرات غریبه نیستند و هر سال این اتفاق می‌افتد. امسال زودتر تکلیف مشخص شده اما امیدوارم که بحث تعیین سرمربی و انتخاب بازیکن و بودجه و هدفی که برای فصل آینده قرار است با این پیش برویم، زودتر مشخص شود. ویسی قبلا گفته بود تیمی می‌خواهد که برای کسب سهمیه بجنگد. این یعنی باشگاه هم باید بودجه خوبی تعیین کند و هم بازیکنان سطح بالایی بگیرد. شک نکنید بازیکنی که اولویتش تیم‌هایی مثل گل گهر، مس رفسنجان، ذوب آهن، فولاد و دیگر تیم‌ها باشد، به راحتی و با هر مبلغی به آبادان نمی‌آید.»

وی افزود: «امیدوارم که تصمیمات هیات مدیره و مدیرعامل جدید درست و اصولی باشد. وقتی هدف و برنامه ریزی درست انجام شود، تیم به موفقیت می‌رسد. مردم و هواداران نمی توانند کاری برای تیم بکنند و فقط باید به تصمیم هیات مدیره احترام بگذارند و کمک کنند تا تیم خوبی بسته شود. اما اگر این اتفاق نیفتد، با توجه به اوضاع اقتصادی کشور به مشکل می‌خوریم و حتی بتوانیم در رده دهم جدول هم قرار بگیریم، شاهکار کردیم. ما اگر بتوانیم تیم خوبی ببندیم، بیشتر امتیازات خانگی را می‌گیریم و در بیرون هم آبرومندانه بازی می‌کنیم.»

پیشکسوت فوتبال آبادان با اشاره به تعیین سقف قرارداد هم تاکید کرد: «پارسال یک بازیکن از پرسپولیس با ۲۳ میلیارد به فولاد رفت و در اکثر بازی ها هم نیمکت‌نشین بود. شک نکنید اگر بازیکن ملی پوش از اردو برگردد، امسال کمتر از ۵۰، ۶۰ میلیارد راضی نمی‌شود. همه این قانون را دور می‌زنند. زیر میزی و فساد بیشتر می‌شود. آن وقت بازیکن درجه چهارم پنجم هم طلب سقف می‌کنند. نمی‌دانم چه کسانی این تصمیمات را می‌گیرند. ای کاش به جای این تصمیمات، سکوت می‌کردند. بازیکن خارجی هم که با قرارداد ریالی به ایران نمی‌آید. لوکادیا وقتی به ایران آمد، همه از اضافه وزنش صحبت می‌کردند. اما واقعا کنترلش، ضربه زدن به توپش، چرخش‌ها و حرکاتش با بقیه بازیکنان لیگ فرق داشت و حرفه‌ای بود. اگر کریم بنزما به ایران بیاید که باید جمع کنیم و برویم. فوتبال ما طوری دارد پسرفت می‌کند که سال‌های بعد باید برای بردن عربستان و چین جشن بگیریم. آنها مستقیم از رئال مادرید بهترین بازیکنش را خریدند. آن وقت ما نمی‌توانیم از تیم‌های درجه چندم اروپایی بازیکن بگیریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار