مدیر آبفا شهرستان نایین خبر داد:

ضبط برنامه رادیویی جاری حیات با موضوع مدیریت مصرف بهینه آب در نایین

نایین (پانا) - رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان نایین گفت برنامه رادیویی جاری حیات با حضور دانش‌آموزان، مسئولان دولتی و مدیران برخی کارخانجات و موثران حوزه آب در نایین برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
ضبط برنامه رادیویی جاری حیات با موضوع مدیریت مصرف بهینه آب در نایین

برنامه رادیویی جاری حیات با محوریت مادران و دختران پایه ششم به همت اداره آبفا و آموزش و پرورش شهرستان نایین با همکاری صدا و سیما استان اصفهان در سالن امام خمینی نایین همراه با اجرای شعرخوانی و دکلمه خوانی خبرنگاران پانا و دیگر دانش آموزان نایینی برگزار شد.

محمدعلی عباسی در گفت وگو با پانا اظهار کرد: تامین و توزیع آب و اقدامات فرهنگی جهت مصرف درست و بهینه آب و آموزش آن به مردم، دو رسالت بزرگ اداره آب و فاضلاب در نایین است.

وی در ادامه به ضبط برنامه رادیویی جاری حیات اشاره و بیان کرد: با پیام های مسئولان مرتبط و موثران حوزه آب می‌توان مصرف صحیح آب و فرهنگ مدیریت مصرف را در ذهن نسل آینده حک کرد.

در ادامه فرزانه رفسنجانی، گوینده و تهیه کننده برنامه رادیویی جاری حیات گفت: برنامه جاری حیات، کاری مشترک میان اداره آب و فاضلاب و صداوسیمای استان اصفهان و دارای دو بخش عمده است که مسئولین، مردم و مدیریت مصرف، ستون اصلی این کار هستند.

وی با بیان اینکه مخاطبان ما بیشتر دانش آموزان هستند، افزود: مادر خانواده به عنوان سفیر، نقش الگویی و حساس را ایفا می‌کنند زیرا با آموزش آنها می توانیم بهترین فرهنگ سازی را در جامعه انجام دهیم.

حسن شفیعی، شهردار نایین با حضور در برنامه ضرورت مدیریت مصرف و جلوگیری از هدر رفتن آب در شهرستان نایین را امری مهم بیان و اظهار کرد: شهرستان در منطقه کویری قرار گرفته و میزان بارندگی آن بسیار پایین می باشد اما با وجود آب انبارها مشکل کمبود آب شرب مردم جبران می شود و شهرداری برای آبیاری فضای سبز از آب شیرین استفاده نکرده و تدابیر مهمی در این زمینه اتخاذ کرده است.

زهره تشیعی، رئیس خانه فرهنگ آب استان اصفهان به عنوان کارشناس ویژه برنامه گفت: خانه فرهنگ آب کلاس های متنوعی در خانه فرهنگ با موضوع نهادینه سازی فرهنگ صحیح مصرف آب در میان دانش آموزان برگزار می کند زیر این گروه سنی هم تاثیر گذار و هم تاثیرپذیر هستند و نقش مهمی را دراین زمینه ایفا می‌کنند.

وی در این برنامه به راهکارهای صحیح مصرف اشاره کرد و به مشترکین کم مصرف و پرمصرف حاضر در سالن راهکارهای درست را آموزش داد.

علی پوربافرانی، معاون پرورشی اداره آموزش وپرورش شهرستان نابین نیز گفت: آموزش مصرف بهینه آب در مدارس از طریق کتب درسی و همچنین توسط آموزگاران و مربیان به صورت اصولی انجام می‌شود و آبیاری فضای سبز مدارس به غیر از آب شیرین است.

دانش آموز خبرنگار: سپیده ذکریاپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار