قادری در گفت‌وگو با پانا:

سفر رئیسی به آمریکای لاتین فرصتی برای انتقال دانش فنی و تکنولوژی کشور است

وجه تمایز دولت سیزدهم با سایر دولت‌ها این است که همه دنیا را در اروپا و آمریکا خلاصه نکرده است

تهران (پانا) - نماینده مردم شیراز در مجلس گفت سفر رئیس‌جمهوری به آمریکای لاتین فرصتی برای انتقال دانش فنی و تکنولوژی کشور است و می‌توان تعامل خوبی با آن کشورها داشت.

کد مطلب: ۱۳۷۸۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
سفر رئیسی به آمریکای لاتین فرصتی برای انتقال دانش فنی و تکنولوژی کشور است

جعفر قادری در گفت‌وگو با پانا درباره سفر آیت الله رئیسی به کشورهای آمریکای لاتین، اظهار کرد‌: «یکی از برگ‌های برنده و وجه تمایز دولت سیزدهم با سایر دولت‌ها این است که همه دنیا را در اروپا و آمریکا خلاصه نکرده است. در دولت گذشته قطع ارتباط ما با آمریکا و اروپا به منزله قطع ارتباط با دنیا تلقی می‌شد در صورتی که این دولت با کشورهای همسایه،‌ بلوک شرق و کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین ارتباط خوبی برقرار کرد.»

وی افزود‌: «کشورهای آمریکای لاتین از جمله موقعیت‌هایی است که ما حرف برای گفتن داریم؛ آن‌ها نیازمند به دانش فنی و تکنولوژی ما هستند. تنوع امکانات و ظرفیت‌هایی که دارند در منابع طبیعی کم‌نظیر است. بنابراین می‌توانند بخش قابل توجهی از نیازهای محصولات کشاورزی ما را تامین کنند.»

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: «از نظر دانش فنی نیز ‌جز برزیل، سایر کشورها نسبت به ما ضعیف‌تر هستند و فرصتی برای انتقال دانش فنی و تکنولوژی ما فراهم می‌شود و می‌توانیم تعاملات خوبی را داشته باشیم. در حوزه سیمان، نفت و گاز و پتروشیمی نیز می‌توانیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم.»

قادری خاطرنشان کرد: «بنابراین به نظر من حوزه‌های کاری بسیاری در آمریکای لاتین وجود دارد و اتفاقاً از نظر سیاسی نیز برای ما مهم است که در حیاط خلوت آمریکا با این کشورها ارتباط داشته باشیم و از اجحاف‌های آمریکا جلوگیری کنیم و جریان‌های ضد امپریالیستی را در آمریکای لاتین تقویت کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار