در گردهمایی اعضای کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان شد

مفاخر حوزه به نسل آینده ساز انقلاب معرفی شوند

بیرجند (پانا)-مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت آشنایی معلمان و دانش آموزان با حوزه‌های علمیه و مفاخر آن از جمله ابن سینا و خواجه نصیر طوسی،ازقدماوعلامه طباطبایی،حسن زاده و ذوالفنون از معاصرین،در راستای تبیین ارزش ها، تقویت باورهای دینی هویت بخشی اسلامی یکی از اهداف ستاد همکاری ها به شمار می رود.

کد مطلب: ۱۳۷۸۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مفاخر حوزه به نسل آینده ساز انقلاب معرفی شوند

حجت الاسلام حمید نیکزاد، در پنجمین گردهمایی اعضای کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ برنامه محوری توسط ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در مدارس کشور اجرا می شود.

وی، از طرح محراب،حضور و طرح امین به عنوان مهمترین این برنامه ها یاد کرد و ادامه داد: ۲۵ هزار مبلغ طرح امین در مدارس کشور مشغول فعالیت می باشند که ۴۵۱ مبلغ زن و مرد در مدارس خراسان جنوبی فعالیت می کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، از حوزه و مدرسه به عنوان دو بخش تفکیک ناپذیر در فرایند تعلیم و تربیت یاد کرد و ابراز داشت: یکی از اهداف دشمن در جنگ ترکیبی، ایجاد انشقاق بین جامعه روحانیت و نسل آینده ساز انقلاب، القای عقب ماندن نظام از زمان و تکنولوژی و تخریب هویت فرهنگی و اسلامی دانش آموزان است.

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، اضافه کرد: برای تحقق تربیت اسلامی در مدارس باید جامعه روحانیت و ائمه جمعه و جماعات ارتباط خود را با جامعه فرهنگیان و دانش آموزان استان تقویت کرده و بیش ازپیش مستحکم نمایند.

نمازخانه های مدارس برای سال تحصیلی جدیدنوسازی وتجهیزمی شوند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: نمازخانه های مدارس استان برای سال تحصیلی آینده نوسازی و به فرش محرابی تجهیز خواهند شد که تحقق آن در شرایط فعلی نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.
سید علیرضا موسوی نژاد اظهار کرد: تقویت ایمان، بنیه اعتقادی و دمیدن روحیه امید در دل های تشنه حق و حقیقت دانش آموزان استان در قالب جهادتبیین مهم ترین رسالت کمیته همکاری ها به شمار می رود.

وی؛ بااشاره به نقش و جایگاه ویژه کمیته همکاری حوزه های های علمیه و آموزش و پرورش درتحقق امر تربیت اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: تقویت شجره طیبه در مدارس باید به‌ صورت تخصصی با تعامل و مشارکت روحانیون به ویژه ائمه جمعه و جماعات در فرایند تعلیم و تربیت انجام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی،با بیان این که مدرسه مهم ترین مکان و فضا برای تحقق امر تربیت اسلامی است، خاطر نشان کرد: اهتمام به مدرسه صالح، پاک و بانشاط در قاموس سند تحول بنیادین و بر مبتنی آموزه های دینی یکی دیگر از تکالیف خدامین نظام تعلیم و تربیت است که در سایه تعامل و مشارکت جدی کمیته همکاری ها محقق می شود.

رئیس کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ادامه داد: مکتب حیات بخش اسلام بهترین نوآوری را در شیوه ها و روشهای تربیتی برای پیروان خود ارائه داده است که کشف و استفاده آنها ره توشه بزرگی برای پیروان این مکتب به شمار می آید.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، تأکید کرد: کمیته همکاری ها، تسهیل کننده روابط و مناسبات پیچیده انسانی بر اساس معارف والای انسانی و مروج ارزشهای اسلامی و انسانی در بین دانش آموزان و مدارس می باشد.

رویکرد دشمن در جنگ شناختی، عامل اصلی بروز فتنه ها

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: علت اصلی بروز و ظهور فتنه ها و اغتشاشات رویکرد شناختی دشمن درجنگ ترکیبی است.

آیت ا... سیدعلیرضا عبادی اظهار کرد: همانگونه که در همه رشته ها نیازمند علوم دانش بنیان هستیم، در زمینه جنگ شناختی هم نیازمند حرکت بنیادی می باشیم.

وی، با بیان این که تفاوت انسان با سایر حیوانات، مقام خلیفه اللهی اوست که وی را مسجود ملائکه می سازد، عنوان کرد: لازمه تأثیر گذاری مربی بر متربی، همسو بودن رفتار، کردار، گفتار فکر و اندیشه او با محتوای درسی مورد تدریس است.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به سفر مسئولین دولت تروریستی آمریکا به ژاپن و شهرهای ناکازاکی و هیروشیما پس از سال های طولانی که از فاجعه بمباران مردم این شهرها توسط سربازان تروریست شیطان بزرگ می گذرد، اذعان کرد: دانش حیوانی از انسان جنایتکار تاریخ می سازد و دانش ایمانی باعث نجات نسل بشر از گمراهی می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، هدف از آفرینش انسان را تربیت و حرکت به سوی کمال و قرب الهی دانست و مابقی امور را ابزاری برای حصول این هدف مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: تعیین اولویت ها، شناخت زمان،تعامل و مشارکت گسترده جامعه روحانیت به ویژه ائمه جمعه در فرایند تعلیم و تربیت،لازمه تحقق تربیت اسلامی در مدارس کشور و استان هستند.

به گفته آیت ا... عبادی، از سوی پروردگار عالم هم گرایش به علم و کنجکاوی و هم گرایش به ایمان و پرستش در وجود انسان به ودیعه گذاشته شده که ما از آن تحت عنوان فطرت یاد می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار