معاون پرورشی آموزش و پرورش رودهن در کارگروه تخصصی طرح اتقان رودهن:

طرح ملی اتقان، نقطه عطف تحول آموزشی و تخصصی قرآن در مدارس خواهدشد

رودهن (پانا) - معاون پرورشی آموزش و پرورش رودهن از برگزاری کارگروه تخصصی طرح اتقان در این اداره خبر داد و این طرح را نقطه عطف تحول آموزشی و تخصصی قرآن و خاستگاهی نوین برای ترویج اصولی مبانی و فرهنگ قرآنی و انس با آن در مدارس برشمرد که با درایتی علمی و تربیتی در زمینه قرآنی طراحی و اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۸۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی اتقان، نقطه عطف تحول آموزشی و تخصصی قرآن در مدارس خواهدشد

کارگروه تخصصی و هم‌اندیشی برگزاری طرح اتقان در آموزش و پرورش رودهن برگزار شد. در این جلسه تخصصی مهدی حبیبی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی، شهناز لطفی کارشناس آموزش ابتدایی، شیرین‌خسروشاهی کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش رودهن و دیگر اعضای کارگروه حضور داشته و در دفتر معاون پرورشی منطقه رودهن جلسه برگزار شد.

لازم به ذکر است طرح ملی اتقان که مخفف«ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران، مدیران و معاونان مدارس دوره ابتدایی» است از مصوبات کمیسیون آموزش قرآن کریم است. دراین طرح معلمان دارای یک تا ۵ سال و جدیدالاستخدام، قرار است در زمینه قرآنی توانمندی‌های لازم را کسب کنند و بتوانند گواهینامه معتبر لازم قرآنی را با شرکت در این طرح که آموزش و یادگیری قرآن را به صورت تخصصی دنبال می‌کند، دریافت کنند.

مهدی حبیبی، معاون پرورشی آموزش و پرورش رودهن در این جلسه بیان کرد: طرح اتقان بدون شک در ارتقای سواد تخصصی قرآنی در میان فرهنگیان بخصوص آموزگاران بسیار کارآمد و مفید واقع خواهد شد چرا که قطعا گذراندن این دوره آموزش و کسب گواهینامه آن باعث خواهد شد ما در مدارس شاهد حضور درخشانی از این‌معلمان در کلاس درس و ارتباط با دانش‌آموزان در راستای اهداف و سیره قرآن کریم و بدست آوردن ارمغان‌های ویژه‌ در کیفیت‌بخشی به تربیت قرآنی و دینی دانش‌آموزان باشیم.

وی همچنین مطرح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم تا طرح اتقان کاملا اصولی و بابرنامه در منطقه انجام و پیگیری شود.معلمان هدف طرح که شامل معلمان یک تا ۵سال سابقه و معلمان جدیدالاستخدام است، شناسایی و گروه‌‌بندی شوند، کلاس‌ها در قالب تقریبا ۲۰ نفره هماهنگ شده و مقرر است دوره در ۱۹جلسه تخصصی دوساعته برگزار شود.مدرسان این طرح شناسایی شده و توانمندی‌ و مهارت‌آن‌ها توسط سرناظر استان در بخش خانم‌ها و آقایان مورد سنجش قرار گرفته و تصمیم‌گیری‌های لازم انجام‌می‌شود.

شهناز لطفی کارشناس آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رودهن در این‌جلسه نیز اذعان کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی در مدارس از ضروریات تعلیم و تربیت تمام ساحتی است قطعا معلمان در این زمینه، لازم است به توانمندی تخصصی دست‌یابند تا بتوانند اهداف قرآنی را در مدارس و بین دانش‌آموزان پیش ببرند، ما نیز در قسمت آموزش روند آموزش این معلمان را زیرنظر داشته و ضمن همکاری با واحد قرآن و عترت تمام‌ تلاش خود را خواهیم کرد که این طرح با بالاترین کیفیت اجرایی شود.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار