وزیر آموزش و پرورش:

شکل‌گیری هویت معلمان تنها در تربیت معلم امکانپذیر است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش، شکل‌گیری هویت معلمان را تنها در تربیت معلم امکانپذیر برشمرد و گفت در این منظومه تربیت معلم سویدای دل آموزش و پرورش است، آموزش و پرورش با تضعیف تربیت معلم، ضعیف می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۸۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
شکل‌گیری هویت معلمان تنها در تربیت معلم امکانپذیر است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ رضامراد صحرایی در آیین معارفه سرپرست دانشگاه فرهنگیان که با حضور هیات‌رئیسه و کارکنان دانشگاه فرهنگیان در سالن شهید باهنر سازمان مرکزی برگزار شد، سعید غیاثی ندوشن (سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان) را جوانی انقلابی، متعهد و متخصص دانست و مطالبه اصلی رهبر انقلاب اسلامی از دانشگاه فرهنگیان را چراغ راه وی در دانشگاه عنوان و اظهار کرد: راه، حرف و مسیرتان فرمایشات معظم له در خصوص تربیت معلم باشد.

وی تمرکز بر اجرای سند تحول بنیادین و تاکید بر تربیت معلم را از برنامه‌های اصلی نام برد و بر لزوم تقویت زیرساخت و پیگیری مجدانه مصوبات هیات‌امنا با حضور رئیس‌جمهوری و ضوابط و سیاست‌های ابلاغی کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: باید ضمن خوانش عمیق سند تحول بنیادین، منظومه سند را به صورت یکپارچه درک کرد.

وزیر آموزش و پرورش از هماهنگی، همدلی، همکوشی و همزبانی و در یک کلمه با هم بودن به عنوان مهمترین نیاز دستگاه عظیم تعلیم و تربیت کشور یاد کرد و بر اهمیت پیوستگی ساختارهای معاونت‌ها و سازمان‌ها و ارتباط میان آن‌ها و نیز انسجام نظام تعلیم و تربیت به مثابه کل واحد تاکید کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش قوی است که ایران قوی را رقم می‌زند، گفت: معلم، قلب و روح آموزش و پرورش است و تحول در کشور بدون آموزش و پرورش و تحول در آن بدون معلمان ممکن نیست. بنابراین باید هرچه می‌توان در وضعیت ارتقای معلمان از هر حیث کوشید.

صحرایی، بهره‌مندی از تجربه و الگوهای برجسته در نظام تعلیم و تربیت را ضروری دانست و ادامه داد: فاصله گرفتن از پیشکسوت‌های بزرگ و الگوهای نظام تعلیم و تربیت از آفت‌هایی بود که در این سال‌ها تجربه کردیم، اصول و عقاید نو به نو نمی‌شود این روش‌ها هستند که نو می‌شوند.

وی شکل‌گیری هویت معلمان را تنها در تربیت معلم امکانپذیر برشمرد و گفت: در این منظومه تربیت معلم سویدای دل آموزش و پرورش است، آموزش و پرورش با تضعیف تربیت معلم، ضعیف می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش، احیا و تقویت تربیت معلم و اهتمام ویژه در این خصوص را از ماموریت‌های خود در این جایگاه دانست و افزود: تربیت معلم، مهمترین مقدمه احیای آموزش و پرورش و در این سلسله مراتب مهمترین مقدمه احیای تربیت اسلامی است.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه‌های فرهنگی و تربیت در دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: در این دانشگاه، برنامه‌های فرهنگی اصل بوده و اجرای آن نیازمند خلاقیت، تنوع، شیوه‌های نوین و به‌روز کردن برنامه‌ها است.

صحرایی در ادامه در توصیه خود به سرپرست دانشگاه فرهنگیان بر پیگیری و تمرکز بر اجرای شایسته برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان از جمله کسب صلاحیت حرفه‌ای و مهارت معلمی، احیای تفاهمنامه با معاونت‌های آموزش و پرورش، تقویت فضاها، نهضت تالیف منابع درسی، جذب عضو هیات علمی، الحاق مدارس وابسته به دانشگاه، اصلاح برنامه درسی، تبدیل فعالیت‌های فرهنگی به واحد درسی، گزینش دانشجومعلمان، برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم، جذب دانش‌آموزان ممتاز بدون کنکور، تدوین آیین‌نامه ارتقای اختصاصی رتبه معلمی و... تاکید کرد.

وی پیگیری را کلید موفقیت در امور و تمرکز را جوهره استراتژیک عنوان و تصریح کرد: در بین همه ارکان آموزش و پرورش، تربیت معلم جایگاه ممتازی دارد و باید این جایگاه را رشد دهیم، کنار دانشگاه فرهنگیان تمام‌قد خواهم بود و بقیه را نیز موظف به همکاری با شما خواهم کرد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم تعامل مستمر و نزدیک دانشگاه فرهنگیان با آموزش و پرورش و هماهنگی با ارکان دیگر آن گفت: مهمترین رسالت هر مدیر در دستگاه تعلیم و تربیت، ایجاد بر هم‌افزایی مثبت است. باید میل به اشتراک و با هم بودن را تقویت، با هم برنامه‌ریزی و تخصصی اجرا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار