سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

اجرای ۳ هزار نمایش در هفته تئاتر درسی

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از اجرای بیش از ۳ هزار نمایش در هفته تئاتر درسی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۳ هزار نمایش در هفته تئاتر درسی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی با اشاره به برگزاری هفته تئاتر درسی در مدارس با مشارکت کانون‌های فرهنگی تربیتی سراسر کشور گفت: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده توسط دبیرخانه جشنواره تئاتر درسی، بیش از ۳ هزار نمایش متناسب با متون کتب درسی در هفته تئاتر درسی در مدارس و کانون‌های فرهنگی تربیتی سراسر کشور به اجرا در آمده است.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت توجه به هنر نمایش در طراوت‌بخشی به کلاس درس تصریح کرد: امروزه شیوه نمایشی، یکی از پیشرو ترین و تاثیرگذارترین شیوه‌های آموزشی و پرورشی است که مورد توجه بسیاری از کارشناسان است و در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌تواند افق‌های تازه‌ای را در نظام تعلیم و تربیت کشور طراحی کند.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، تولید محتوای مناسب جهت همکاران و دانش‌آموزان در این زمینه را ضروری دانست و بیان کرد: در این هفته بیش از ۳۵۰ متن نمایشی از فرهنگیان سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده که پس از بررسی‌های کارشناسی، بهترین متون به صورت مجموعه‌ای فراهم و در اختیار مدارس کشور قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ پورثانی در پایان با اشاره به اینکه تئاتر درسی، حلقه اتصال بین بخش‌های آموزشی، پرورشی و اولیای دانش‌آموزان است، خاطرنشان کرد: برگزاری هفته تئاتر درسی نشان داد که اولیای دانش‌آموزان در این حرکت بزرگ فرهنگی، همراه و یاور مدارس و کانون‌های فرهنگی تربیتی سراسر کشور بوده‌اند که بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار