جانشین رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

نرخ جرایم رانندگی، امسال افزایش می‌یابد؟

تهران (پانا) - جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره افزایش رقم جرایم رانندگی در سال جاری توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
نرخ جرایم رانندگی، امسال افزایش می‌یابد؟

سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با پانا درخصوص افزایش نرخ جرایم رانندگی در کشور اظهار کرد: «افزایش نرخ جرایم رانندگی، برای 7 نوع جریمه لحاظ می‌شود، یعنی کمتر از یک درصد جریمه‌هایی است که امروز وجود دارد و برای تخلفاتی است که بیشترین سهم را در وقوع تصادف داشته‌اند.»

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا افزود: «هدف پلیس راهور به هیچ وجه کسب درآمد نیست و اگر اینگونه بود پلیس باید به رقم تمام جرایم اضافه می‌کرد اما با بررسی‌هایی که انجام شده است، نسبت به آمار و ارقام تصادفات و جان‌باختگان سوانح رانندگی فقط برای تخلفاتی افزایش جریمه در نظر گرفتیم که سهم بالایی در تصادفات را داشته‌اند.»

وی تاکید کرد: «فردی که در رانندگی خود به نظم عادت ندارد، هر تخلفی را مرتکب می‌شود. وقتی قبح قانون شکسته شود فرد هر رفتاری از خودش نشان می‌دهد. برخی‌ها می‌گویند پلیس یاد گرفته که فقط زیر تابلو را بنویسد و برود در حالی که باید پرسید آیا تابلو نماد قانون است یا نیست؟»

سردار حسینی همچنین درباره نظارت پلیس راهور بر سامانه سپهتن نیز توضیح داد: «این سامانه با فن‌آوری‌های کاملا داخلی در حال فعالیت است. سامانه سپهتن سامانه‌ای است که عملکرد رانندگان را در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی مسافر و بار بررسی می‌کند و عواملی مانند اطلاعات رانندگان، گواهینامه آنان، بیمه، معاینه فنی و ... در این سامانه ثبت شده و پلیس راهور می‌تواند به عملکرد آنان نظارت و با تخلفات برخورد کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار