برگزاری کارگاه توانمندسازی مسئولین سازمان دانش آموزی استان اردبیل

اردبیل (پانا) - کارگاه توانمندسازی ویژه مسئولین سازمان دانش‌آموزی در اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه توانمندسازی مسئولین سازمان دانش آموزی استان اردبیل

کارگاه توانمندسازی مسئولین سازمان دانش آموزی مناطق و نواحی ۱۹گانه این استان با محوریت آشناسازی شرکت کنندگان با برنامه های راهبردی و برنامه های میان‌مدت و کوتاه مدت و نیز ایجاد وحدت رویه در فرایند اجرایی این برنامه ها، در محل اردوگاه مقدس اردبیلی برگزار شد.

در این کارگاه حجت الاسلام سید موسوی، مدرس حوزه و دانشگاه و مسئول عقیدتی، سیاسی فراجا استان پیرامون مسائل عقیدتی ورسالت متولیان پرورشی به تفصیل سخن گفت.

در بخش دوم این کارگاه غفور حضوری ، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) گفت: اساس کار عالم بر تربیت انسان است. در این راستا، سند تحول بنیادین نقشه راه نظام آموزش و پرورش است و رسیدن به حیات طیبه به عنوان نقطه آرمان در نظر گرفته می‌شود. از این حیث مرور اصول، اهداف و راهبرد های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای امید و ایمان در جامعه اظهار کرد: ایمان و امید برخواسته از حوزه تربیتی است و در انجام امور پرورشی و فرهنگی باید توجه ویژه ای نسبت به تحقق این دو مطالبه داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: تربیت یک نقطه مقطعی نیست، بلکه یک فرآیند پیوسته است. بر همین اساس شعار «تربیت بدون توقف» برای فعالیت های تابستانی انتخاب شده است.

حضوری تصریح کرد: تربیت امری تعلقی است نه حکایتی. به این معنا که تربیت در اصل یک کار دلی است. آیین نامه ها و دستور العمل ها همگی نقشه راه ما در حوزه تربیتی است، اما همه این ها باید از مسیر دل آدمی بگذرد تا ثمره داشته باشد.

در بخش سوم این کارگاه علی نعیمی، سرپرست سازمان دانش آموزی استان طی سخنانی اظهار کرد: مهم‌ترین هدف تشکیل سازمان دانش‌آموزی اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مشارکت همه‌جانبه دانش‌آموزان در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت دانش‌آموزان برای شرکت در فعالیت‌های اجتماعی باید تقویت شود، گفت: دانش آموزان باید بهترین سبک های زندگی فردی و اجتماعی را بیاموزند و آنها را در کارهای عملی تجربه کنند.

سرپرست سازمان دانش آموزی استان در بخش دیگری از سخنانش از مسئولین سازمان دانش آموزی مناطق و نواحی۱۹ گانه استان خواست در خصوص غنی سازی اوقات فراغت و پیاده کردن "طرح هفت سنگ" و همچنین اجرای طرح معنوی زیارت اولی ها، برنامه ریزی‌ها و اقدامات لازم را به عمل آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار