مشارکت معلمان در سامانه «طراحان سوال» ویژه آزمون‌های سراسری

تهران (پانا) - سامانه طراحان سوال، در راستای تحقق عدالت آموزشی با مشارکت استادان و معلمان سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

کد مطلب: ۱۳۷۸۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت معلمان در سامانه «طراحان سوال» ویژه آزمون‌های سراسری

سازمان سنجش آموزش کشور در راستای تحقق اهداف استقرار دولت الکترونیک در برنامه تحول در نظام اداری کشور و همچنین شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های علمی تخصصی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها سامانه‌ای را جهت طراحی سوالات استاندارد برای آزمون‌های مختلف سازمان سنجش راه‌اندازی کرده است. کاربران بعد از ثبت‌نام در سامانه لازم است پروفایل خود را به‌طور کامل تکمیل کرده و بعد از انجام مراحل احراز هویت و تایید اطلاعات کاربری شما توسط سازمان سنجش پیامکی مبنی بر تایید اطلاعات کاربری و فعال شدن امکان طراحی سوال برای کاربر ارسال می‌شود.

بر این اساس، سازمان سنجش آموزش کشور در نظر دارد برای آزمون‌های ورودی سراسری مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که در اسفند سال 1402 برگزار خواهد شد، جمع‌آوری سؤالات از اعضای هیات علمی را از طریق سامانه طراحان سؤال سازمان سنجش انجام دهد لذا مکاتباتی برای اطلاع رسانی به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی صورت گرفته است.

علی صدر، سرپرست جدید معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش کشور درباره این سامانه گفت: با توجه به مصوبه کمیته سیاست‌گذاری آزمون‌های الکترونیک سازمان سنجش از اعضای هیات علمی دعوت شده است ضمن عضویت در «سامانه طراحان سؤال» سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس https://iais.sanjesh.org در طراحی سؤال برای آزمون‌های ورودی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشارکت کرده و سؤالات مورد نظر خود را با توجه به سرفصل‌های موجود در سامانه تا 4 تیر ماه سال جاری از طریق این سامانه ارسال کنند.

همکاری سازمان سنجش و آموزش‌وپرورش در سامانه «طراحان سوال»

عبدالرسول پورعباس، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز پیشتر در تشریح جزئیات سامانه طراحان سوال از ارسال فراخوان این سامانه به وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد و به پانا گفت: «در این سامانه فراخوان شده است که همه افرادی که در زمینه طراحی سوال کنکور توانایی دارند اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کنند. این فراخوان به وزارت آموزش‌وپرورش نیز ارسال شده است و با این وزارتخانه هماهنگ هستیم. همکاری با آموزش‌وپرورش به‌صورت پایلوت آغاز شده است و معلمان می‌توانند اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند.»

وی تاکید کرد: «همه اساتید دانشگاه، معلمان و معلمان بازنشسته می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه مذکور در فرایند طراحی سوال کنکور مشارکت کنند. طراحان سوال پس از احراز هویت، سوالات طراحی شده را به صورت الکترونیک در سامانه ثبت می‌کنند و سوالات پس از آن داوری می‌شود و در صورت کسب امتیاز لازم وارد بانک سوالات سامانه می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار