مدیر آموزش و پرورش شهر جوادآباد:

برنامه‌ریزی متناسب با تونایی‌های فرد، باعث موفقیت دانش‌آموزان در امتحانات می‌شود

جوادآباد (پانا) - مدیر آموزش وپرورش شهر جوادآباد، برنامه‌ریزی برای هر کاری را لازم دانست و گفت دانش‌آموزان یک برنامه مفید و متناسب با توانایی‌های خود داشته باشند تا با استفاده از آن بتوانند نتیجه دلخواه خود را کسب کنند.

کد مطلب: ۱۳۷۷۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی  متناسب با تونایی‌های فرد، باعث موفقیت دانش‌آموزان در امتحانات می‌شود

عابده مرادی، مدیر آموزش و پرورش جوادآباد، در رابطه با امتحانات خردادماه به پانا بیان کرد: «هرکاری یک نتیجه ای دارد. در ایام امتحانات نیز دانش‌آموزان نتیجه زحماتی که طی سال تحصیلی کشیدند را می بینند که با برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف می توانند به یک نتیجه دلخواه برسند.»

وی افزود: «برنامه‌ریزی برای هرکاری لازم است و اگر به شیوه ای درست طراحی شود، موجب موفقیت و سعادت می شود. اما، اگر برنامه ریزی داشته باشیم و به شیوه درست طراحی نشده باشد موجب از دست دادن آرامش می شود. زیرا از وقت و زمانمان به بهترین شکل استفاده نمی کنیم. برنامه ریزی نادرست یکی از بزرگترین و حائز اهمیت ترین مشکلات دانش‌آموزان است. یکی از اشتباهات دانش‌آموزان در رابطه با این موضوع، این است که دانش‌آموزان برنامه ای بیش از توان خود طراحی می کنند که توانایی انجام دادن آن را ندارند.»

مرادی اذعان کرد: «همچنین باید برنامه‌های خود را، متناسب با درسی که می خواهیم بخوانیم انجام دهیم. برای مثال برای درسی مانند ریاضی فقط خواندن کفایت نمی کند و نیازمند تکرار و تمرین است؛ امیدواریم که دانش‌آموزان یک برنامه خوب و مفید و متناسب با توانایی های خود داشته باشند تا با استفاده از آن بتوانند نتیجه دلخواه خود را کسب کنند.»

مدیر آموزش و پرورش جوادآباد در رابطه با انتخاب رشته دانش‌آموزان پایه نهم، اظهار کرد: «برای انتخاب رشته دانش‌آموزان باید استعدادهای خود را بشناسند. بعد از شناسایی استعدادها باید بر اساس علاقه و استعداد رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.»

وی در پایان گفت:«در مبحث انتخاب رشته استعداد خیلی مهم است، زیرا اگر ما استعداد خودمان را به خوبی نشناسیم و در رشته ای ورود پیدا کنیم که نتوانیم آن را به بهترین شکل انجام دهیم، بعدا سرخورده می شویم و نمی توانیم انسان موفقی باشیم. اما اگر در مسیری قرار بگیریم که هم علاقه و هم استعداد آن را داریم قطعا آینده بهتری در انتظار ما خواهد بود.»

دانش‌آموز خبرنگار: محدثه قرائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار