انرژی ارزان را به راحتی از دست ندهیم

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت انرژی ارزانی که در کشور فراهم شده، نباید مفت و مجانی از دست برود.

کد مطلب: ۱۳۷۷۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
انرژی ارزان را به راحتی از دست ندهیم

آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار با ائمه جمعه این استان که با محوریت مصرف بهینه برق، آب و سایر انرژی‌ها برگزار شد، اظهار کرد: انرژی در کشورمان ارزان‌تر از سایر مناطق دنیا است و ما باید قدر این انرژی پاک و ارزشمند را اعم از برق، آب، گاز و… بدانیم.

وی با قدردانی از تلاش توزیع برق استان در برق رسانی به دورافتاده‌ترین مناطق روستایی و عشایری تصریح کرد: در کنار برق رسانی به صددرصد شهروندان و ۹۹ درصد روستاییان و جامعه عشایری، تبدیل سیم‌های مسی برای جلوگیری از سرقت احتمالی به کابل‌های خودنگهدار از دیگر اقدامات ارزشمندی است که برق استان اردبیل در اولویت قرار داده است.

امام جمعه اردبیل به نزدیکی فصل تابستان و ضرورت مصرف بهینه انرژی اعم از آب، برق و گاز اشاره کرد و افزود: امیدواریم رعایت الگو‌های مصرف درست و بهینه زمینه پایداری این انرژی‌ها را در فصل گرما فراهم کند.

عاملی از ائمه جمعه و جماعات خواست تا در دیدار‌ها و گفتگو‌های مردمی مسائل مصرف درست انرژی‌ها را گوشزد کرده و از آحاد جامعه بخواهند تا با مصرف درست این انرژی‌ها چهره‌ای شایسته از فرهنگ، هویت و تمدن این کشور را به نمایش بگذارند.

در این نشست حسین قدیمی ، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان نیز گفت: مشترکان خانگی ۳۶ درصدِ برقِ استان را مصرف میکنند که بیشترین درصدِ مصرفِ برق در استان است.

وی افزود: مشترکانِ بخش صنعتیِ استان هم ۲۷ درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده اند که افزایش این رقم در هر استان می تواند نشانه رشدِ صنعتی، رونق تولید و اشتغالزایی باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به آغاز فصل گرم و افزایش مصرف برق در ساعات اوجِ مصرف گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش تولید برق در نیروگاه‌های آبی کشور، و افزایش تعداد مشترکان، برقِ تولیدی کمتر از برق مصرفی در کشور است که این معضل نیازمند صرفه جوییِ بیشتر و همگانی برای جلوگیری از ناتَرازی تولید و مصرف است.

قدیمی همچنین به قیمت پایینِ قبوضِ مصرف برق در ایران در مقایسه با دیگر کشور‌های همسایه اشاره کرد و افزود: مردم باید قدرِ این نعمت را بدانند و وزارت نیرو هم برای حمایت از مشترکان، امسال طرح تشویقیِ مصرف برق را با هدف پاداش به کم مصرفها، و طرح پلکانیِ تعرفه برق برای افزایش هزینه برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف را، در دستور کار قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار