عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با پانا

«رونق اقتصادی» در «مناطق محروم» برای افراد بی‌بضاعت انگیزه ادامه تحصیل ایجاد می‌کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مالیات‌ستانی دقیق می‌تواند به دولت برای ارایه خدمات ویژه در مناطق محروم کمک کند، عنوان کرد که رونق اقتصادی در مناطق محروم انگیزه ادامه تحصیل برای افراد بی‌بضاعت ایجاد می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۷۷۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
«رونق اقتصادی» در «مناطق محروم» برای افراد بی‌بضاعت انگیزه ادامه تحصیل ایجاد می‌کند

وقتی تورم رخ می‌دهد اولین چیزی که از سبد خانوار دهک‌های پایین حذف می‌شود آموزش است. این در شرایطی است که عموما این آموزش‌ها منجر به توسعه فردی و جمعی افراد بی‌بضاعت شده و منجر به ایجاد شغل برای این قشر از افراد می‌شود.

بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا پیشنهاد داد یکی از راهکارهایی که برای مقابله با این مشکل کاربردی است تامین منابع مالی برای مناطق محروم از طریق مالیات‌ستانی از شهرهای بزرگ است، به شرط آنکه این مالیات‌ها در مناطق محروم و جهت ایجاد اشتغال در آن مناطق خرج شود تا دانش‌آموزان بی‌بضاعت انگیزه ادامه تحصیل داشته باشند.

مالبات‌گیری صحیح می‌تواند فرصت ادامه تحصیل برای افراد بی‌بضاعت ایجاد کند

رحیمی گفت: «بسیاری از افراد که در مناطق محروم ساکن هستند بعضاً قادر به پرداخت مالیات نیستند و به همین دلیل حکومت نمی‌تواند برای آنها خدمات ویژه‌ای مخصوصا در حوزه آموزش ارائه دهد. باید سیاست‌هایی اجرا شود که منابع مالی و مالیاتی از شهرهای بزرگ در این مناطق خرج شود تا حکومت بتواند در مناطق محروم نیازهای مختلف را برطرف کند.»

رونق اقتصادی در مناطق محروم انگیزه ادامه تحصیل ایجاد می‌کند

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «دولت باید بهبود شرایط اقتصادی و تجاری مناطق محروم را تسهیل کند تا کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بیشتری به این مناطق جذب شوند و رونق اقتصادی در این مناطق بهبود یابد. با ایجاد این شرایط، فرصت‌های شغلی بیشتر در مناطق محروم ایجاد شده و افراد بیشتری می‌توانند از برنامه‌های آموزشی نظام آموزشی بهره ببرند و به مرور جذب بازار کار شوند.»

رحیمی با اشاره به اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد بی‌بضاعت در مناطق محروم می‌تواند انگیزه برای ادامه تحصیل در آنها ایجاد کند، گفت: «با ایجاد فرصت‌های شغلی برای این افراد، آنها می‌توانند به کسب و کار خود بپردازند و درآمد خود را افزایش دهند. همچنین، دانش‌آموزان و دانشجویان ممکن است بتوانند با شرکت در فرصت‌های شغلی مشابه، خود را برای ورود به بازار کار آماده کنند و تحصیلات خود را در آینده شغلی مرتبط به رشته تحصیل‌شان پیوند دهند.»

ارایه تحصیلات رایگان در مناطق محروم

رحیمی درباره ایجاد انگیزه ادامه تحصیل در افراد بی‌بضاعت در مناطق محروم گفت: «در این مناطق ارائه تحصیلات باید رایگان باشد. این روش می‌تواند انگیزه بیشتری برای ادامه تحصیل در افراد بی‌بضاعت و مناطق محروم ایجاد کند. با این روش، دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند بدون هزینه‌های پرداختی بیشتر، به تحصیلات خود ادامه دهند.»

وی افزود: «دولت و سازمان‌های مختلف می‌توانند بورسیه‌های تحصیلی را برای افراد بی‌بضاعت و مناطق محروم ارائه کنند. با این روش از هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان کاسته شده و با انگیزه بیشتری ادامه تحصیل می‌دهند.»

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه برنامه‌های آموزشی جذاب از سوی نظام آموزش و پرورش گفت: «این روش می‌تواند انگیزه بیشتری برای ادامه تحصیل افراد بی‌بضاعت در مناطق محروم ایجاد کند. برنامه‌های آموزشی جذاب می‌توانند شامل بازی‌های آموزشی، کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های تجربی باشند که به دانش‌آموزان و دانشجویان امکان استفاده از تجربیات عملی را می‌دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار