مدیر آموزش و پرورش رودهن :

شناساندن‌ شخصیت امام‌خمینی(ره) به دانش‌آموزان، رسالت ملی، انقلابی و اسلامی بانیان تعلیم و تربیت در مدارس است

رودهن (پانا) - مدیر آموزش و پرورش رودهن، در سالروز ارتحال امام‌خمینی(ره)، شناساندن امام‌خمینی(ره)، افکار و اندیشه‌هایش، سیره زندگی اجتماعی و سیاسی‌اش را به دانش‌آموزان، یک رسالت ایرانی، اسلامی و ملی برای بانیان تعلیم و تربیت معرفی کرد که با تخصص و ابتکار عمل در مسیر اشاعه این معرفت در مدارس و بین دانش‌آموزان باید حرکت کنند.

کد مطلب: ۱۳۷۶۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
شناساندن‌ شخصیت امام‌خمینی(ره) به دانش‌آموزان، رسالت ملی، انقلابی و اسلامی بانیان تعلیم و تربیت در مدارس است

زهرا رستمی مدیر آموزش و پرورش رودهن در روز ۱۴ خرداد مصادف با ارتحال امام‌خمینی(ره) در گفتگو با پانا بیان کرد:«اندیشه‌های امام‌خمینی(ره) تحول‌گرا و انقلابی در کشور ایران و تمام کشورهای مسلمان جهان به شمار می‌رود. یکی از ویژگی‌های شاخص امام راحل در خدامحوری و رهایی کشور از سلطه شوم مستکبرین جهان بود، ایشان با روحیه انقلابی و استکبارستیزی خود کاخ‌های سلطه را در هم کوبید و انقلابی را از خرداد 1342 آغاز کرد و با تکیه بر اندیشه‌های اسلامی و شیوه‌ها و ابزارهای مناسب فرهنگی این انقلاب را در بهمن 1357 به پیروزی رساند. اندیشه‌های تحول‌گرا امام‌خمینی‌(ره) به دلیل برخورداری از معنای علمی، اسلامی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هرگز در تاریخ کنار نخواهند رفت و همچنان در جهان گسترش می‌یابد.»

وی افزود:« مکتب و اندیشه‌های استکبارستیزی و ضداستعماری امام‌راحل تمام جهان را درنوردیده و گسترش یافته است و ترویج این مکتب به نسل‌های نوجوان و جوان و آیندگان رسالت همگانی است. امام‌خمینی‌(ره) با به‌کار گرفتن تفکری مناسب با انقلاب و تکیه کردن بر ایمان مستحکم خود در برابر تمامی سنگ‌اندازی دشمنان ایستادگی کرد و این انقلاب را سرانجام به پیروزی رساند.»

انقلاب اسلامی مترادف با خمینی(ره) و خمینی مترادف با نماد استکبارستیزی است

رستمی در تکمیل صحبت‌هایش مطرح کرد:« من و همه کسانی که در آموزش و پرورش بانی تعلیم و تربیت هستیم و عهد بستیم که در راستای تربیت نسلی انقلابی و میهنی و متعهد تمام تلاش فرهنگی، تربیتی، ملی و تخصصی خود را انجام دهیم باید متوجه این امر باشیم وقتی برای دانش‌آموزان از انقلاب می‌گوییم، انقلاب مترادف با امام‌خمینی(ره) است و امام‌خمینی مترادف با مکتبی است که امروز که مثال و نماد بارز استکبارستیزی و استعمار و ظلم‌ستیزی در تمام‌ جهان، علی‌الخصوص جهان‌اسلام است، بنابراین در برنامه‌های تربیتی و فرهنگی خود در مدرسه باید ابعاد شناختی و معرفتی گسترده این شخصیت را در نظر بگیریم تا بتوانیم آنچه که شایسته یک شناخت عمیق و درست است را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.»

دانش‌آموز فلسفه‌عزاداری برای امام‌خمینی(ره) را به عنوان یک ایرانی باید درک کند

مدیر آموزش و پرورش رودهن اذعان کرد:« برای شناخت درست، برگزاری مراسم‌های عزاداری صرف کفایت نمی‌کند، اینکه مراسمی گرفته و تمام شود فقط در قالب یک برنامه است که اجرا می‌شود و مُهر پایان می‌خورد و نمی‌توان به ابعاد تربیتی و آموزشی آن زیاد امیدوار بود، ما باید زمینه‌ها و بسترهایی در مدارس در طول سال تحصیلی مثل برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، جلسات هم‌اندیشی و گفتگو، کارگاه‌های آموزشی سیاسی و اجتماعی و اسلامی در مدارس ایجاد و برگزار کنیم‌ تا وقتی مراسمی چون ارتحال امام‌خمینی را به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی مطرح و زمان آن فرا می‌رسد دانش‌آموز فلسفه عزاداری برای این شخصیت را با عمق جان حس کرده و متعهدانه و با حزن و اندوه قلبی و مسئولانه در مراسم شرکت و پیگیر اجرا و برگزاری آن باشد در این جایگاه و زمان می‌توان گفت ما در مدرسه موفق عمل کرده‌ایم.»

انقلاب اسلامی افسانه‌ای بود که با اندیشه‌های ناب خمینی واقعی شد

زهرارستمی در پایان خاطرنشان کرد:« دانش‌آموزان‌ما در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی و تربیتی در مدارس به طور ضمنی و تخصصی باید پی ببرند که خمینی یک‌اسطوره در قابی واقعی از تاریخ ایران بوده‌است و حقیقی‌ترین اتفاق و حماسه یعنی انقلاب اسلامی از پرتو اندیشه‌های مکتب اسلامی و اجتماعی این مرد بزرگ رقم خورده‌است، انقلاب اسلامی ما ایرانیان افسانه‌ای بوده‌است که با دستان و اندیشه‌های ناب خمینی به واقعیت محض پیوسته است و در واقع این حقیقت و درسی است که در نهایت معرفت و شناخت در مدارس، دانش‌آموز ما به عنوان یک ایرانی خالص، اصیل، ملی و انقلابی باید به آن دست یابد و مسیر این دست‌یافتن باید توسط بانیان تعلیم و تربیت هموار و مسطح شود.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار