مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان مطرح کرد

امام خمینی برای مظلوم خاضع بود و برای ظالم مقتدر

اصفهان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت امام برای مظلوم خاضع بود و برای ظالم مقتدر؛ او در برابر آمریکا و اسرائیل می‌ایستاد و در عین حال در برابر یک فرزند شهید اشک می‌ریخت که این‌ها تنها بخشی از ویژگی‌های منحصر به فرد امام بود.

کد مطلب: ۱۳۷۶۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
امام خمینی برای مظلوم خاضع بود و برای ظالم مقتدر

محمدرضا ابراهیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) با حضور نمایندگان دانش‌آموزان عضو تشکل های دانش آموزی استان اصفهان در تالار ادب، اظهار کرد: امروز ۱۳ خرداد ماه و شب رحلت رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار راستین انقلاب اسلامی حضرت امام است و همچنین ۱۵ خرداد ماه نیز سال روز قیام تاریخی مردم شریف ایران در سال۱۳۴۲ است.

وی افزود: شصت سال پیش دقیقا در همین روز، ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ مصادف با عاشورای حسینی سال ۱۳۸۳ هجری قمری بود و امام پس اینکه به عنوان یک مصلح بزرگ، مجتهد فقیه و سیاست‌مدار صادق راستین متوجه شد که حاکمیت آن روز یعنی رژیم منحوس شاهنشاهی واژه استعمار و استکبار را در کنار هم تحمیل کرده‌بود به ملت شریف ایران به افشاگری پرداخت و در افشاگری که امام راحل در روز عاشورای ۶۰ سال پیش فرمودند همه مصیبت‌های جهان اسلام و مصیبت‌های ملت ایران را از سوی اسرائیل، آمریکا و شاه دانستند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: امام را احیا کننده اسلام می‌دانند چرا که هیچ چیزی را برای خودش نمی‌خواست و همه را در راه اعتلای دین مبین اسلام می‌خواست؛ امام آمد و اسلام را عزیز کرد، امام آمد و ایران را عزت داد و مهم‌تر از همه این‌ها این است که امام آمد و مسلمانان را عزت داد.

وی ادامه داد: ۱۵ خرداد ماه نقطه عطفی در حرکت‌های آزادی خواهانه در کل جهان با رویکرد دینی شد که آن هم به واسطه این است که امام حتی ذره‌ای حب مقام نداشتند، ذره‌ای حب ریاست نداشتند و ذره‌ای حب دنیا نداشتند و همه را برای خدا می خواست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اگر انسان برای خدا بخواهد دنیای او هم تأمین می شود و در دنیا هم عزیز می شود که این اتفاق برای امام افتاد و بی‌نظیر‌ترین استقبال از امام راحل در ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ اتفاق افتاد و در تاریخ تاکنون هیچ اجتماعی مانند آن ثبت نشده‌است و جمعیت بدرقه کننده امام در خرداد ماه سال ۶۸ یعنی سالگرد رحلت ایشان هیچ جایی تو جهان جمعیت به این زیادی نبود و علت این بود که امام در ایران عزیز شد چون همه را برای خدا می خواست.

وی افزود: امام آمد و جهان را متوجه ایران کرد و ایران محور قدرت و عظمت شد و اسلام عزت گرفت و جوانان ما اثرگذار شدند‌.

ابراهیمی اذعان کرد: در جنگ تحمیلی با همه جهان متحد شدند و علیه ایران اسلامی بودند ولی امام با تأثیر خدای سبحان و لطف خدا در برابر همه ستم‌ها و ظلم‌ها ایستادگی کرد اما همان امام با این همه قدرت سیاسی فردی عاطفی، فردی با محبت برای خانواده، فرزندان و نوادگان خود بود.

وی در پایان تصریح کرد: امام برای مظلوم خاضع بود و برای ظالم مقتدر؛ او در برابر آمریکا و اسرائیل می‌ایستاد و در عین حال در برابر یک فرزند شهید اشک می ریخت که این‌ها تنها بخشی از ویژگی‌های منحصر به فرد امام بود.

دانش آموز خبرنگار:مهسا زین العابدینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار