رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با پانا:

سفر سلطان عمان در عرصه اقتصادی بسیار موثر خواهد بود

سفر سلطان عمان فضای مثبتی ایجاد کرده است/ عمان ظرفیت بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت نتایج سفر سلطان عمان به ایران در عرصه مسائل اقتصادی می‌تواند بسیار مهم باشد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
سفر سلطان عمان در عرصه اقتصادی بسیار موثر خواهد بود

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌و‌گو با پانا درباره سفر سلطان عمان به ایران، اظهار کرد: «سفر سلطان عمان فضای مثبتی ایجاد کرده است؛ عمان از قدیم، نقش میانجیگری بین ایران و آمریکا داشت. عمان به‌عنوان یک کشور دوست و همسایه با جمهوری اسلامی ایران، یک مسیر بسیار خوبی را در این سال‌ها دنبال کرده‌اند.»

وی افزود: «ما فکر می‌کنیم امروز که عرصه فعالیت‌ها و همکاری‌ها به جز مسائل سیاسی که مهمترین آن آزادی دیپلمات ما در چند روز اخیر بود؛ در عرصه مسائل اقتصادی نیز می‌تواند بسیار مهم باشد.»

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: «عمان گذرگاه ما به کشورهای آفریقایی و اروپایی است و از مسیر دریایی می‌تواند به ما کمک کند. به نظر من ظرفیت بسیار خوبی است و ما این سفر را بسیار مهم ارزیابی می‌کنیم.»

‌هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان روز یکشنبه ۷ خرداد‌ در راس هیاتی عالی‌رتبه به ایران سفر کرد. سران ایران و عمان در چهارچوب تقویت روابط بین دو کشور برادر و پایه‌گذاری اصول و چارچوبی جهت حفظ و استمرار این روابط از مسئولان دولتی خواستند اقدام لازم را برای تنظیم سند همکاری‌های راهبردی در زمینه‌های مختلف و امضای آن به‌نحوی که همکاری و منافع متقابل را تحکیم کند، انجام دهند. سلطان عمان در این سفر با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. هیثم بن طارق و ابراهیم رئیسی، چندین سند همکاری در حوزه‌های مختلف جهت ارتقای سطح همکاری‌ها، امضا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار