معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی:

نمازخانه مدرسه قلب فرهنگی و مذهبی مدارس است

بجنورد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی عنوان کرد امروزه توجه به نمازخانه‌های مدارس کمتر از توجه به مساجد نیست. نمازخانه مدرسه قلب فرهنگی و مذهبی مدارس است.

کد مطلب: ۱۳۷۵۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
نمازخانه مدرسه قلب فرهنگی و مذهبی مدارس است

محمد عقیقی در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش بیان کرد: چند سالی است که پس از بیماری کرونا و چه بسا قبل از آن توجه کمتری به نمازخانه های مدارس می شده و وضعیت برخی نمازخانه ها انگیزه حضور و اقامه نماز را از دانش آموزان و همکاران سلب کرده، بنابراین با توجه به اینکه نمازخانه مدرسه قلب فرهنگی و مذهبی مدارس است، اجرای برنامه‌های مختلفی از جمله: آموزش عملی نماز، آموزش احکام و مسائل شرعی، برگزاری جشن تکلیف، محافل انس با قرآن و نهایت همه این برنامه ها که اقامه نماز جماعت است، نیازمند توجه خاص از نظر توسعه، تجهیز، بهسازی و زیباسازی می شود.

عقیقی افزود: انتظار می‌رود نمازخانه های مدارس برای سال های آینده جزء بهترین و زیباترین مکان های مدارس باشند.

وی اضافه کرد: قطعاً توجه به توسعه، تجهیز و زیباسازی نمازخانه های مدارس استان که دانش آموزان در طول سال تحصیلی و در ایام کلاس های اوقات فراغت می توانند برنامه های مختلفی را در آن محل انجام دهند، از اولویت های ضروری است.

گفتنی است این جلسه با حضور استاندار خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین نوری نماینده معزز ولی فقیه در استان، ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونین اداره کل و جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی در طبقه پنجم استانداری برگزار شد.

خبرنگار: امیر محمدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار