معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

کارنامه عملکرد پرورشی مدارس و دانش‌آموزان آماده ارائه شده است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی فاز اول سامانه صدور کارنامه عملکرد تربیتی مدارس و دانش‌آموزان کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
کارنامه عملکرد پرورشی مدارس و دانش‌آموزان آماده ارائه شده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، اصغر باقرزاده با اشاره به ضرورت رصد و نظارت بر فعالیت های پرورشی و فرهنگی گفت: بحث صدور کارنامه فرهنگی و پرورشی، یکی از مهمترین مطالبات عمومی همکاران، خانواده ها، دانش آموزان و فعالان تربیتی بود که الحمدلله بعد از چندین ماه تلاش و اندیشه ورزی در بستر سامانه یکپارچه وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی جاری، فرآیند ثبت نام و اطلاع رسانی و اجرای مهمترین فعالیت های پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از جمله مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان، مسابقات فرهنگی هنری، مسابقات پرسش مهر، گروه های سازمان دانش آموزی، جشنواره تجارب برتر تربیتی، ثبت امام جماعت، هیات های مذهبی دانش آموزی و ثبت اطلاعات کتابخانه مدارس در قالب سامانه «نورینو» آغاز شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اتصال این سامانه به پایگاه داده وزارت آموزش و پرورش، تمام کنش ها و فعالیت های دانش آموزان، فرهنگیان، مدیران مدارس از ابتدای سال تحصیلی جمع آوری شده است و اکنون در قالب یک کارنامه پرورشی قابل نمایش و ارائه است.

باقرزاده خاطر نشان کرد: با توجه به هدف‌گذاری صورت گرفته، در نظر است که همه فعالیت های پرورشی و فرهنگی مدارس از جمله اردو، جشنواره ها، اوقات فراغت و... در قالب این سامانه جانمایی شود و دانش آموزان، فرهنگیان و مدیران محترم مدارس بابت تمام فعالیت ها و کنش های تربیتی خودشان متناسب با ضریب اهمیت موضوعات امتیاز دریافت کنند و در طول دوران تحصیل در پرونده پرورشی آنان ثبت شود.

وی افزود: بر اساس اطلاعات مندرج در این سامانه، امتیاز و کارنامه مدارس سراسر کشور بر حسب عملکرد تربیتی دانش آموزان آن مدارس به صورت نموداری و مقایسه ای قابل استخراج است و در حال حاضر امکان مشاهده رتبه عملکرد پرورشی تمام مدارس در سطوح شهرستانی، استانی و کشوری از طریق این سامانه امکان پذیر است.

این مقام مسئول ادامه داد: رایزنی های اولیه برای اعتبار بخشی به این کارنامه و اعمال آن در فرآیند تحصیلی دانش آموزان صورت گرفته و بناست که دانش آموزان در کنار کارنامه تحصیلی یک کارنامه پرورشی از ابتدای دوران تحصیل خودشان داشته باشند و از آن برای انتخاب رشته، ورود به دانشگاه، استخدام و... استفاده کنند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: دسترسی به سامانه نورینو از طریق پرتال یکپارچه وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir قابل دسترس دانش آموزان، معلمان و والدین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار