وزیر ورزش و جوانان: افزایش دسترسی‌ها باید در اولویت کارهای شرکت توسعه باشد

تهران (پانا) - وزیر ورزش گفت باید تلاش شود که جوانان ایران با تعرفه خوب و فضا و جانمایی مناسب در رشته‌هایی که علاقه دارند فعالیت کنند.

کد مطلب: ۱۳۷۴۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ورزش و جوانان: افزایش دسترسی‌ها باید در اولویت کارهای شرکت توسعه باشد

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدحمید سجادی در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اشاره به پخش گزارش عملکرد این شرکت اظهار داشت: این گزارش ما را با گوشه‌ای از عملکرد شرکت آشنا کرد. مهم‌ترین دغدغه‌ وزارت ورزش و شرکت توسعه بعد از ساخت اماکن ورزشی نحوه بهره برداری از این اماکن است.

وی همچنین با اشاره به ساخت پروژه‌های ورزشی در کشور افزود: در راستای ساخت‌ وسازها وقتی حجم سالن‌ها و استادیوم‌ها بالا می‌رود جزو ماموریت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی محسوب می‌شود. داشتن یک مجموعه ورزشی و نحوه برنامه‌ریزی برای این مجموعه‌ها بسیار حائز اهمیت است، ولی در این بین یک سیاست برای ما خیلی مهم است و آن سیاست افزایش دسترسی‌ها است. افزایش دسترسی ها باید در مناطق کم‌برخوردار بیشتر نیز باشد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که در موضوع غلبه فرهنگی بسیار مهم برشمرده می‌شود برگزاری فستیوال‌ها است و ما در ورزش فستیوال‌های زیادی داریم. ما می‌توانیم از فستیوال‌های ورزشی برای شناساندن فرهنگ ایرانی استفاده کنیم. بازی‌های آسیایی یک فسیتوال است و فرصت مناسبی داریم که بتوانیم فرهنگ و قدرت کشور را بشناسانیم.

دکتر سجادی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط شرکت توسعه اظهار داشت: شرکت توسعه این رسالت را پیش می‌برد که هم می‌سازد و هم بهره برداری را انجام می دهد و سیاستی که در پیش گرفته افزایش دسترسی ها است. در ایران ۲۳۵ رشته ورزشی داریم ولی در دنیا بیش از ۲ هزار گونه ورزشی وجود دارد که باید تلاش کنیم تعداد رشته‌ها را در کشور بیشتر کنیم.

وی افزود: برای این ۲۳۵ رشته‌ای که در کشور وجود دارد زحمات و تلاش های زیادی شده ولی می‌بایست بیش از این برای ازدیاد رشته ها تلاش کنیم. افزایش دسترسی ها در این موضوع بیشتر نمود پیدا می‌کند.

دکتر سجادی ادامه داد: باید تلاش کنیم که جوانان ایران با تعرفه خوب و فضا و جانمایی مناسب در رشته هایی که علاقه دارند فعالیت کنند. به دارایی‌های ورزشی که داریم می‌بالیم چراکه باعث توسعه ورزش کشور است.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: خدا قوت می‌گویم به مدیرعامل و همه دست اندرکاران شرکت توسعه که تلاش زیادی برای توسعه زیرساخت های ورزشی می‌کشند. امیدوارم که شاهد افتتاحیه‌های بیشتری در حوزه ورزش کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار