معلم نمونه طرح شاهد آذربایجان شرقی در گفت وگو با پانا؛

کلاس درس پیش از نیازمندی به تجهیزات آموزشی، به یک راهنما، هدایتگر و معلم نیاز دارد

الگو پذیری جوانان کشور از فرهنگ ایثار و شهادت لازم و ضروری است

تبریز (پانا) - معلم نمونه طرح شاهد آذربایجان‌شرقی کلاس درس را پیش از آنکه نیازمند وسایل و تجهیزات آموزشی باشدنیازمند به یک راهنما و هدایتگر و معلم دانست و الگو پذیری جوانان از فرهنگ ایثار و شهادت را ضروری خواند.

کد مطلب: ۱۳۷۳۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
کلاس درس پیش از  نیازمندی به  تجهیزات آموزشی، به یک راهنما، هدایتگر و معلم نیاز دارد

مراسم تجلیل از برگزیدگان و معلمان نمونه طرح شاهد فرصتی شد تا با علیرضا مشایخی معلم نمونه طرح شاهد استان که در کارنامه خود عنوان معلم نمونه منطقه و استان را دارد به گفتگو بنشینیم.

علیرضا مشایخی اکنون معلم ناحیه یک آذربایجان شرقی و اصالتا اهل شهر میانه و از خانواده خیر مدرسه ساز است و در دوران فعالیت در دستگاه تعلیم و تربیت در مسئولیت های مختلفی از جمله کارشناسی های آموزشی، پرورشی، فرهنگی، مدیریت در مدارس ابتدایی و متوسطه، معاونت های آموزش ابتدایی، متوسطه و پشتیبانی ستادی به فرهنگیان و دانش آموزان خدمت کرده است.

وی خدمتگزاری به دانش آموزان طرح شاهد و ایثارگران را برای خود افتخار می داند و در توصیف احساس کسب مقام معلم نمونه به پانا گفت: «اینکه به فضل الهی در خدمتگزاری و رسیدگی به امور مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی به فرزندان عزیز شاهد و دانش آموزان فرهیخته شاهد و ایثارگر انتخاب شده ام، مایه فخر و مباهات بنده است.»

مشایخی با اشاره به جایگاه معلمی از نظر مقام رهبری که می فرمایند: "معلمان پایه ریز تمدن نوین هستند، چون نیروی انسانی شایسته اگر نباشد، تمدنی به وجود نخواهد آمد." افزود: «معلم مسئولیت رشد علمی و اخلاقی و تربیتی دانش آموزان را توامان بر عهده دارد و تشکیل هویت نسل جدید در مسئولیت و بر عهده معلم است و الفبای توسعه و ترقی را به دانش آموزان تدریس می کند.»

معلم طرح شاهد استان موفقیت های دانش آموزان شاهد را از بهترین و عالی ترین خاطرات خدمتگزاری به این دانش آموزان عنوان کرده و گفت: «هر روز فعالیت برای خانواده شهدا و ایثارگران بهترین خاطره را برایم ثبت کرده است و خداوند متعال را شاکرم که توفیق معلمی به بنده عطا فرموده است و قدردان زحمات پدر و مادر مهربان و معلمان عزیزم هستم.»

معلم ناحیه یک تبریز معلم را محور تمدن ملت ها و مدار سعادت جامعه دانست و بیان کرد: «گام برداشتن در مسیر ایثار و از خودگذشتگی، یک تربیت فرایندی و اکتسابی است و معلمان جامعه ما با الگوپذیری از خاندان عصمت و طهارت با تربیت اسلامی و درک عمیق دینی مسیر ولایت را خوب شناختند و الگو پذیری جوانان کشور از فرهنگ ایثار و شهادت لازم و ضروری است.»

وی در ادامه به نقش معلمان از نگاه مقام معظم رهبری که برای معلمان تصویر شده است اشاره کرد و گفت: «رهبر انقلاب در به وجود آوردن انسان تراز اسلام، انسان تراز جمهوری اسلامی، سه وظیفه تخصصی را برای معلمان برشمرند که عبارتند از یاد دادن دانش، یاد دادن تفکر، یاد دادن نحوه رفتار و اخلاق و این باید در دستور کار هر معلمی در کلاس درس باشد.»

کلاس درس پیش از نیازمندی به تجهیزات آموزشی به یک راهنما و هدایتگر و معلم نیاز دارد

علیرضا مشایخی یکی از مهم ترین اصول بنیادی کلاس درس را کاربرد راه های آموزشی و رفتاری معلمان دانست و گفت: «کلاس درس پیش از آنکه نیازمند وسایل و تجهیزات آموزشی باشد به یک راهنما و هدایتگر و معلم نیاز دارد تا نظم و انضباط فکری و اجتماعی را از وی بیاموزند و دانش آموزان از معلم کلاس بیشتر از هر کس دیگری تاثیر پذیری دارند به طوری که تجربه نشان داده، دانش آموزان پس از مدتی حتی رفتار و گفتار و لحن معلم را الگوی ذهنی خود قرار داده و تقلید می کنند.»

وی استاد شهید مطهری را شخصیتی که افزون بر دانش فراوان، مسلح به سلاح ایمان ، زیبنده به فضایل اخلاقی و مجهز به برهان و منطق بود دانست و گفت: «آن معلم فرزانه نمونه تمام عیار یک انسان منطبق با آموزه های قرآنی و روایی و شخصیتی الگویی بود.»

گفتنی است دومین همایش ملی تجلیل از معلمین ، اساتید و همیاران طرح شاهد استان آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد و از مربیان و اساتید برتر و ساعی طرح پراکنده شاهد در مراکز آموزشی استان تجلیل بعمل آمد و علیرضا مشایخی از فرهنگیان ناحیه ۱ تبریز بعنوان همکار فعال شاخص در این طرح تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار