در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

علت تاخیر در به‌روز رسانی سامانه شفافیت شهرداری تهران

مطالبه اعضای شورای شهر تهران این است که مصوبات کمیسیون ماده ۵ شفاف شود

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره تاخیر در به‌روز رسانی سامانه شفافیت شهرداری و جزئیات دیدار اعضای شورا با رئیس سازمان بازرسی توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
علت تاخیر در به‌روز رسانی سامانه شفافیت شهرداری تهران

نورا حسینی - علی‌اصغر قائمی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این پرسش که سامانه شفافیت به‌روز نیست و گاهی اطلاعات یک تا دوماه با تاخیر به‌روز می‌شود گفت: شورای شهر کمیته‌ای برای نظارت بر شفافیت دارد که این موضوعات را پیگیری و بررسی می‌کند.

وی ادامه داد: سامانه شفافیتی که اطلاعاتش به‌صورت دستی وارد شود چندان نمی‌تواند باشد البته برای یکسری از اقدامات فیزیکی مابه ازای سیستمی نیست؛ به‌طور مثال چند متر جدول طی۶ ماه گذشته مرمت و رنگ‌آمیزی شده یا چقدر آسفالت کردیم، سامانه‌ای نیست و باید فردی این اقدامات را بارگذاری کند، ولی برخی موارد مانند دستمزد یا موارد دیگر می‌تواند به‌صورت خودکار از سامانه‌های فعلی شهرداری تغذیه شود و تنها بخشی از اقدامات واحدهای اجرایی که مابه ازای سیستمی ندارد باید به‌صورت دستی گزارش دهند‌.

قائمی اضافه کرد: مشکل این است که فرایند را دستی دیدند و یک گردش کار سنگین برای آن تعریف کردند این طور می‌شود که یکی نظر می‌دهد این بخش‌ها باشد و دیگری می‌گوید نباشد. به همین دلیل نمی‌توان اسم آن را شفافیت گذاشت بلکه شبهی از شفافیت است و بخش‌هایی که با کندی و تاخیر بارگذاری می‌شود را نمی‌شود شفافیت مطلوب قلمداد کرد.

وی در ادامه درخصوص دیدار اعضای شورای شهر با رئیس سازمان بازرسی هم توضیح داد: نکاتی که آقای خداییان گفت برای من این امیدواری را ایجاد کرد که ایشان و به تبعش معاونین و سازمانشان نسبت به مسائل شهرداری اشراف دارند چون به نکات دقیق و جزئی به مسائلی که در شهرداری با آنها مواجهیم اشاره کرد. مثل بحث کمیسیون ماده پنج، کمیسیون ماده صد، کمیسیون ماده 38 و کمیسیون ماده 77 و امیدواریم در پیگیری برنامه‌ها هم مواردی که به آنها برخورد می‌کنند و جای پیگیری دارد را با جدیت دنبال کنند.

قائمی تاکید کرد: اولین مطالبه من و اعضا این است که مصوبات کمیسیون ماده پنج باید شفاف شود. اینکه یک تک پلاک یک مصوبه خاص بگیرد و کسی نداند مغایر سامانه شفافیت است، در قبال مجوزی که در کمیسیون ماده پنج به پلاکی داده می‌شود ما به ازایش چه عایدی برای شهر پدید می‌آید مطالبه‌ای است که باید در سامانه شفافیت اتفاق بیافتد. در کمیسیون شهرسازی شورا جزئیات این طرح بحث و بررسی می‌شود که امیدواریم کارش تمام شود و به صحن بیاید. چند بار در صحن در دستور جلسه قرار گرفت و هر بار به اشکالاتی برخورد کرد که معطل مانده تا این اشکالات مرتفع شود و امیدواریم این دوره از شورا بتواند این مصوبه را از خود به یادگار بگذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار