مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

هدف اصلی جشنواره خوارزمی‌، هویت‌یابی و هویت‌بخشی به دانش‌آموزان است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه هدف اصلی جشنواره خوارزمی، شناسایی و شکوفایی استعدادهای برتر علمی و پژوهشی و هویت‌یابی و هویت‌بخشی به دانش آموزان است، گفت‌ دانش‌آموزان باید استعدادهای‌شان را بشناسند تا بتوانند وارد اجتماع شوند.

کد مطلب: ۱۳۷۲۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی جشنواره خوارزمی‌، هویت‌یابی و هویت‌بخشی به دانش‌آموزان است

عادل خالقی، با اشاره به شرکت 23580 دانش آموز در در دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم استان سمنان، افزود: این استقبال و این حضور بی نظیر دانش آموزان در کنار 3850 شرکت کننده همکار و 1200 شرکت کننده والدین دانش آموز در دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم، نشان از اهتمام لازم همکاران در امر برگزاری جشنواره و همچنین علاقه مندی بیش از پیش هم استانی های ما به عرصه علم و دانش است.

وی با عنوان این مطلب که در کل 25300 اثر در سطح شهرستان ها و مناطق استان جمع آوری و به دبیرخانه استانی دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم ارسال شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد آثار ارسالی، 141 نفر به عنوان منتخب استانی پذیرفته شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر، معرفی الگوهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس، معرفی دستاوردها و ابتکارات پیشگیری و مراقبت در مدارس، شناسایی الگوهای موفق آموزش پیشگیری و مراقبت به کودکان و نوجوان از جمله مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

خالقی با بیان اینکه ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر نیز از دیگر موضوعات دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم است، اظهارکرد: ارائه آثار با رویکرد دینی و اسلامی، شامل احادیث، حکایات، پندها و درس‌ها در مورد شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پر خطر، از الویت و امتیاز برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: ایده پردازی، مقاله (تالیفی، گردآوری و ترجمه)، فیلم (داستانی، پویانمایی)، روزنامه دیواری، عکس، نقاشی و نرم‌افزار و چند رسانه‌ای، بیان روایت از مهمترین بخش‌های این جشنواره برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم است. همچنین دانش‌آموزان دوره ابتدایی در قالب‌های نقاشی و انشاء نویسی (با موضوع چگونه در برابر آسیب های اجتماعی از خود مراقبت کنم؟) در این جشنواره با هم به رقابت پرداخته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: در بخش‌های ایده‌پردازی و مقاله نویسی نیز والدین دانش‌آموزان کلیه دوره‌های تحصیلی و همکاران فرهنگی و ستادی و در بخش ابتکارات مدرسه ای تمامی فرهنگیان و مدارس و اعضای ستادی استان با هم به رقابت پرداخته اند.

خالقی با اشاره به ارتباط و جایگاه جشنواره خوارزمی در سند تحول بنیادین یادآور شد: جشنواره نوجوان سالم شامل سه بخش خلاقیت های دانش آموزی، ابتکارات مدرسه ای و ابتکارات جامعه محور است که در ساحت های ۶ گانه سند تحول بنیادین، ۲ ساحت علمی، تربیتی و ساحت فرهنگی، آموزشی در امر برگزاری جشنواره خوارزمی بسیار موثر و کارآمد است.

وی گفت: ما در گام دوم انقلاب هستیم و مهم‌ترین عامل در تحقق برپایی یک تمدن نوین اسلامی، تربیت نیروی انسانی دانا، توانمند، نوآور و خلاق است؛ نیروهایی که بتوانند در عرصه‌های علمی در کنار سایر ساحت‌های مدنظر سند تحول بنیادین و با محوریت ساخت‌ اعتقادی_ عبادی، زمینه رشد و پیشرفت کشور را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که تحقق آینده درخشان کشور در دست نسل جوان است؛ بنابراین نظام تعلیم و تربیت کشور وظیفه دارد تا برای رشد و شکوفایی نسل جوان فرصت لازم را ایجاد کند. در همین راستا تلاش کرده‌ایم تا زمینه بهره‌گیری عملی و علمی دانش‌آموزان را فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار