ساخت فیلم کوتاه «هیلدا» در شیراز کلید خورد

شیراز (پانا) - پروژه فیلم کوتاه «هیلدا» با کارگردانی مجید پایدار و تهیه‌کنندگی یعقوب مقدم‌نیا در شیراز آغاز شد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ساخت فیلم کوتاه «هیلدا» در شیراز کلید خورد

به گفته تهیه کننده این اثر، در این فیلم داستانی تلاش می‌شود پدیده مهاجرت و بازگشت به خویشتن یک نوجوان ایرانی مورد کنکاش قرار گیرد.

یعقوب مقدم‌نیا با بیان اینکه این فیلم کوتاه در مدت زمان ١٠ دقیقه‌ تولید و برای پخش از شبکه استان فارس آماده می‌شود؛ اظهار کرد: نویسندگی فیلمنامه این فیلم برعهده فاطمه فروتن و سیده ساره سیوف بوده و هیلدا قادری و شیما قائدی این فیلم را بازی می کنند؛ داستان اجتماعی هیلدا مربوط به دختر نوجوانی است که در انگلیس متولد و بزرگ شده و پدر و مادری بااصالت ایرانی دارد و به اصرار پدر تصمیم می‌گیرد به اتفاق خانواده برای جشن تولدش برای دیدن ایران به زادگاه والدین خود بیاید، اما پس از حضور در ایران و آشنایی با ظرفیت‌های فرهنگی کشورمان تصمیم می‌گیرد در ایران و شهر شیراز زندگی خود را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه این فیلم ظرف یک‌ماه آینده از شبکه فارس پخش خواهد شد، گفت: تلاش ما بر این بوده که همه عوامل فیلم از هنرمندان بومی باشند و ظرفیت‌های هنری شهر شیراز برای تولید این فیلم بکار گرفته شود.

مجید پایدار، کارگردان فیلم هیلدا نیز در بخش دیگری از این گفت‌وگو یکی از مشکلات بزرگ تولیدکنندگان فیلم‌های کوتاه و بلند را کمبود سرمایه‌گذار و بودجه عنوان کرد و گفت: نبود دیدگاه‌های حمایتی باعث می‌شود ظرفیت تولید اثر نمایشی و تصویری در شیراز پایین بیاید و تولید فیلم در این کلانشهر سالانه از تعداد انگشتان دو دست رد نشود.

وی با بیان اینکه در شهر شیراز هنرمند و کارگردان به اندازه کافی وجود دارد، اما ظرفیت آن‌ها به خوبی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ گفت: یکی از ظرفیت‌های قابل توجه شهر شیراز، لهجه شیرازی است که در صورت توجه به آن و تولید فیلم با این لهجه، می‌توان به تثبیت ظرفیت‌های شیراز در داخل و خارج از کشور کمک کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار