خانه یاریگران استان هرمزگان افتتاح شد

هرمزگان (پانا) - خانه یاریگران استان هرمزگان با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، با هدف پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی و با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر و با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
خانه یاریگران  استان هرمزگان افتتاح شد

تجلی نیا در این آیین، گفت: توانمندسازی دانش آموزان و والدین و فرهنگیان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در مدارس، بهبود و ارتقاء خدمات برای شناسایی و کمک به دانش آموزان در معرض خطر و پرخطر و تقویت عوامل محافظت کننده و کاهش مخاطره آمیز دانش آموزان از مهم‌ترین اهداف راه اندازی و تجهیز کانون یاریگران زندگی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان عنوان کرد: به همت اداره کل آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نخستین خانه یاریگران زندگی با هدف پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی از طریق مدیریت و اجرای برنامه های آموزشی، ترویجی و مراقبتی و محافظتی و نیز برنامه‌های متنوع، متفاوت و موثری در زمینه تبیین آسیب‌های اجتماعی برای دانش آموزان راه اندازی شد.

غیبی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در تلاش هستیم تا در هر مدرسه یک کانون یاریگر زندگی ایجاد کنیم و بتوانیم قدم‌های موثری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی برداریم و در حال حاضر نزدیک به 1100 مدرسه به عنوان کانون محلی یاریگران زندگی فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: خانه یاریگران زندگی استان واقع در میدان 9 دی شامل اتاق جلسه، اتاق کنفرانس، کلاس آموزشی، واحد تسهیلگری، فرهنگی واتاق بازی است. در این مرکز همکاران، دانش آموزان و اولیا علاوه بر بازدید از نمایشگاه از برنامه آموزشی و...نیز بهره خواهند برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار