تصویب یک فوریت تمدید اجرای مصوبه مجوز به بدهکاران طرح ترافیک

تهران (پانا) - اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت اعمال ضریب کاهشی برای بدهکاران عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوای شهر تهران با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

کد مطلب: ۱۳۷۱۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تصویب یک فوریت تمدید اجرای مصوبه مجوز به بدهکاران طرح ترافیک

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورا در جریان بررسی یک فوریت لایحه تمدید مدت اجرای مصوبه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت اعمال ضریب کاهشی برای بدهکاران عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک اظهار کرد: ما دو هفته پیش تقاضا کردیم که شهرداری گزارشی را در مورد اجرای این مصوبه ارائه دهد تا بتوانیم تصمیم گیری کنیم و با توجه به اینکه پاسخی داده نشده تقاضا داریم یک فوریت از دستور خارج شود.

وی با بیان اینکه باید بررسی های لازم صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خوشبختانه شهرداری تهران درآمدزایی خوبی در این زمینه دارد، تمدید این طرح های تشویقی الزامی ندارد.

تشکری هاشمی تأکید کرد: نباید این برداشت صورت بگیرد که افرادی که با ورود به محدوده ترافیک، مرتکب تخلف شدند می توانند با گذر زمان از جایزه تخفیفی برخوردار شوند؛ لذا درخواست ما این است که این طرح بدون عجله بررسی شود.

مجتبی شفیعی رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه این جلسه با بیان اینکه گزارشات حتما ارسال خواهد شد، گفت: قرار بود این مصوبه در اسفندماه اجرا شود اما به فروردین ماه رسید که نیمی از ماه تعطیل بود و انتظاری که داشتیم برآورده نشد. تقاضاهای فراوانی بود که مدت تخفیف ۳۰ درصدی تا پایان خردادماه تمدید شود.

وی تأکید کرد: این تخفیف برای بدهی های گذشته است و برای سال ۱۴۰۲ ماهیانه دو درصد جریمه برای عدم پرداخت لحاظ می شود.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه باید آمار و ارقام اجرای این طرح تاکنون ارائه شود، خاطرنشان کرد: باید ببینیم آمار و ارقام اجرای این طرح چگونه بوده تا بررسی کنیم تمدید آن ضرورت دارد یا خیر؟

یک فوریت لایحه تمدید مدت اجرای مصوبه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت اعمال ضریب کاهشی برای بدهکاران عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوای شهر تهران با حداکثر آراء اعضا تصویب شد.

همچنین، طرح «اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲» نیز با ۱۵ رأی موافق به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار