رئیس شورای شهر تهران:

ستاد مدیریت محلات تهران هنوز تشکیل نشده است

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد شورا هنوز ستاد مدیریت محلات را تشکیل نداده اما این موضوع در حال پیگیری است.

کد مطلب: ۱۳۷۱۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
ستاد مدیریت محلات تهران هنوز تشکیل نشده است

مهدی چمران در حاشیه یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور جلسات امروز شورا، اظهار کرد: طرح اصلاحیه بهای خدمات آتش‌نشانی در این جلسه بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه عقب افتادگی در بررسی باغات را داریم، یادآور شد: چند گزارش حسابرسی و چند مورد بررسی پلاک‌های ثبتی هم در دستور این جلسه است.

چمران با اشاره به خبر واگذاری شرکت بهره برداری مترو به بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: چنین چیزی را بنده نشنیده ام و عملی هم نیست. مترو مصوبه دولت است و برای اینکه سریع‌تر پیش برود اداره بخشی از آن به شهرداری واگذار شد و هیچ بخش خصوصی نمی‌تواند آن را اداره کند چراکه درآمدزایی ندارد و هزینه‌های آن وحشتناک است.

وی با بیان اینکه هزینه ساخت و بهره برداری هر کیلومتر از مترو یک میلیارد تومان تا هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در نوسان است، یادآور شد: باز بودن درهای مترو ممکن است به دلیل خرابی‌ ناگهانی باشد؛ مترو استاندارد سخت و سنگینی دارد که باید رعایت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز شورا ستاد مدیریت محلات را تشکیل نداده و قرار بر این بود این هفته یا هفته آینده ستاد شکل بگیرد، شورا و شهرداری باید هریک ۶ نفر را معرفی کنند و ۶ تا ۷ نفر نیز از محلات مشخص شوند که شهرداری نیروهای خود را معرفی کرده است.

مهدی چمران در آغاز جلسه امروز نیز ضمن اشاره به برخی از مناسبت‌ها از جمله 24 اردیبهشت‌ماه سالروز لغو امتیاز تنباکو در زمان ناصرالدین‌شاه، به بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی اشاره کرد و گفت: بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه به نام این شاعر بزرگ فارسی‌زبان نامگذاری شده است.

وی همچنین تجاوز آشکار رژیم اشغالگر قدس و تجاوز آشکار و کشته شدن فلسطینی‌ها را محکوم کرد و گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد بمباران تعدادی از رهبران و مردم فلسطین بوده‌ایم.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در بازه زمانی بیستم تا سی‌ام اردیبهشت‌ماه اشاره کرد و افزود: اگر چه ما نسبت به برگزاری این نمایشگاه در محل اشاره شده انتقاد داشتیم و داریم اما به هر حال برگزاری نمایشگاه کتاب یک حرکت فرهنگی قابل قبول و قابل تقدیر است.

چمران ادامه داد: علیرغم اینکه مدیریت شهری به برگزاری این نمایشگاه در محل مصلی را داشته اما نهایت همکاری را در برگزاری نمایشگاه کتاب با دست‌اندرکاران مربوطه داشته بویژه اینکه شهرداری منطقه هفت در برگزاری نمایشگاه کتاب همکاری نزدیکی را در این زمینه انجام داده است.

وی گفت: قطعا برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی موجب آزار و اذیت مردم خواهد شد و امیدواریم در سالهای آتی نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار