کارشناس پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد خبرداد:

برگزاری کارگاه پیشگیری از خودکشی در دبیرستان طلوع فجر ملارد

ملارد (پانا) - کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد از برگزاری کارگاه آموزشی طرح نماد با همکاری شبکه بهداشت و آموزش و پرورش در آموزشگاه طلوع فجر و با موضوع آموزش پیشگیری از خودکشی به دبیران و مسئولین آموزشگاه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه پیشگیری از خودکشی در دبیرستان طلوع فجر ملارد

زهرا خوبیاری، کارشناس پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد در تشریح این خبر گفت: در این کارگاه، سعیده میرزایی، کارشناس شبکه بهداشت ملارد، در طول آموزش به رفتارها و تغییرات خلقی میان نوجوانان در سنین بلوغ اشاره کرد و رفتارهای پرخطر و نشانگان افسردگی را ذکر کرده و به مراقبت و ارجاع به موقع دانش‌آموزان تاکید کرد.

وی ادامه داد: با رسیدن دانش‌آموزان به سن بلوغ و تغییرات روانی و جسمانی آن‌ها آسیب‌های اجتماعی در میان این جامعه رو به افزایش می‌رود. بنابراین نیازمند توجه ویژه از سوی اولیاء و مسئولین مرتبط با آن‌ها هستند.

میرزایی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین و موثرترین راه‌های پیشگیری آسیب‌ها، آموزش اولیاء دانش‌آموزان و مسئولین مدارس است، زیرا که آنها، مدت زمان بیشتری را به طور مستقیم با نوجوانان در ارتباط هستند. بنابراین لازم است که آموزش‌های ویژه در زمینه شناخت بلوغ از نظر جسمانی و روانی به آنها داده شود و در واقع هدف اصلی این آموزش‌ها پیشگیری از خودکشی در میان نوجوانان است.

میرزایی تصریح کرد: هنگامی که یک عضو مدرسه حتی مشکوک به این شود که یک دانش‌آموز ممکن است خودکشی کند، این سوءظن را باید بلافاصله به مدیر مدرسه و همچنین به روانشناس یا مشاور مدرسه که در ارزیابی خطرهای خودکشی و پیشگیری از خودکشی آموزش دیده است، اطلاع دهد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار