چک ایمنی موتور دلیل تاخیر پرواز تهران - خرم‌آباد

تهران (پانا) - سخنگوی ایران ایر درباره تاخیر ۶ ساعته پرواز تهران-خرم آباد و برعکس گفت درخواست خلبان برای چک ۳ مورد از پارامترهای مربوط به موتور هواپیما و تصمیم واحد مهندسی تعمیرات برای بازدیدهای جدی‌تر از موتور باعث انجام این پرواز با ۶ ساعت تاخیر شد که ایران‌ایر بابت این تاخیر از مسافران عذخواهی می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۶۹۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
چک ایمنی موتور دلیل تاخیر پرواز تهران - خرم‌آباد

به گزارش ایرنا،‌ حسام قربانعلی در باره سردرگمی ۶ ساعته مسافران پرواز ایران ایر در فرودگاه خرم‌آباد اظهار کرد: خلبان هواپیما بعد از اتمام پرواز قبلی و درحالی که گروه پروازی در حال تغییر بودند درخواست چک ۳ مورد از پارامترهای مربوط به «موتور» را می‌دهد که مهندسان تعمیرات برای چک و آماده کردن هواپیما اقدام می‌کنند.

وی توضیح داد: در خلال چک واحد کنترل کیفیت پرواز در معاونت مهندسی تعمیرات درخواست می‌کند برای ایمنی هواپیما و پرواز بعدی، بازدیدهای جدی تری روی «موتور» انجام شود که این امر باعث زمانبری شد. برای انجام مراحل عیب‌یابی و رفع مسیله نیز زمان دقیقی را نداشتیم و تاخیر ۶ ساعته به این پرواز تحمیل شد که غیرقابل پیش‌بینی بود.

قربانعلی توضیح داد: موضوع موتور بسیار حساس است و در این جور مواقع هیچگونه اغماضی از سوی واحد مهندسی پرواز صورت نمی‌گیرد و در نهایت با تایید نهایی واحد مهندسی پرواز مجوز پرواز دوباره صادر و هواپیما شب گذشته به سمت خرم آباد اعزام شد.

سخنگوی هوایپمایی هما توضیح داد: این تاخیر باعث ایجاد نارضایتی مسافران شده است که ما از تمام مسافران ایران ایر در مسیر تهران- خرم آباد و برعکس عذرخواهی می کنیم و شرمنده هستیم که زمان‌بندی دقیقی نداشتیم و نتوانستیم پیش بینی دقیقی را برای انجام پرواز در اختیار مسافر قرار دهیم.

روز گذشته برخی از مسافران پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر در مسیر خرم آباد - تهران در تماسی اعلام کردند این پرواز که قرار بوده ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه روز یکشنبه انجام شود همچنان تا ساعت ۱۸ بلاتکلیف بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار