اساسنامه جنجالی هیات‌های استانی روی میز هیات ‌رئیسه فدراسیون فوتبال

تهران (پانا) - نشست هم‌اندیشی کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال به منظور بررسی اساسنامه جنجالی هیات‌های استانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اساسنامه جنجالی هیات‌های استانی روی میز هیات ‌رئیسه فدراسیون فوتبال

به گزارش ایرنا، تدوین اساسنامه جدید ‌هیات‌های استانی فوتبال در هفته‌های اخیر انتقادات زیادی را متوجه فدراسیون فوتبال کرده است. به نظر می‌رسد یکی از بندهای جنجالی این اساسنامه درباره شرایط نامزدهای پست ریاست است که بر اساس آن یک بازیکن ملی‌پوش در صورتی که ۵۰ بازی ملی داشته باشد، می‌تواند نامزد باشد؛ این در حالی است که شرایط برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال راحت‌تر است و یک بازیکن با سابقه یک بازی ملی هم می‌تواند نامزد شود.

در چنین شرایطی امروز هفتمین نشست هم‌اندیشی کمیته امور استان‌ها به منظور بررسی موارد مطروحه با حضور مهدی تاج، رئیس، هدایت ممبینی، دبیرکل و سایر اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون برگزار شد.

طهمورث حیدری، عضو هیات‌رئیسه و رئیس کمیته امور استان‌ها در این‌باره گفت: نشست امروز کمیته امور استان‌ها با توجه به اهمیت موضوع برای شخص رئیس فدراسیون با حضور وی برگزار شد. در ابتدای نشست، رئیس فدراسیون بابت اقدامات صورت‌گرفته در راستای تدوین اساسنامه هیات فوتبال استان‌ها از اعضا تشکر و آن را قدمی رو به جلو عنوان کرد. البته پیشنهاداتی به جهت تکمیل هرچه بیشتر آن مطرح شد که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حیدری اضافه کرد: در این جلسه موضوع حق عضویت‌ها، حق خروج بازیکنان از استان پیرو هماهنگی با سازمان لیگ و همچنین موارد مربوط به اصلاحات اساسنامه هیات‌های استانی که برخی از آن نگارشی و برخی دیگر محتوایی بود، مورد بحث قرار گرفت و دوستان نقطه‌نظرات خود را ارائه کردند.

عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: مسائل مطروحه در کمیته امور استان‌ها که با حضور سرپرست کمیته تدوین و تطبیق مقررات برگزار می‌شود، پس از تایید باید برای تصویب نهایی به جلسه هیات‌رئیسه برود و پس از آن قابلیت اجرایی خواهد داشت.

حیدری تصریح کرد: اصلاحات مورد نیاز اساسنامه هیات‌ها بر پایه نظرات برخی از اعضای مجمع و کمیته امور استان‌ها است. این اساسنامه تقریبا کامل و بیشتر موارد آن منطبق با اساسنامه فدراسیون فوتبال است. انتخابات و اجرای عملکرد هیات‌ها بر اساس این اساسنامه صورت خواهد گرفت و اصلاحات پیشنهادی نیز در صورت تصویب نهایی ضمیمه اساسنامه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار