بازدید رئیس سازمان انرژی اتمی از مدارس منطقه ۶ به مناسبت گرامیداشت هفته معلم

تهران (پانا) - بازدید معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران و رئیس آموزش و پرورش منطقه ۶ و هیئت همراه از دبستان دخترانه اندیشه ۱ به مناسبت گرامیداشت مقام معلم صورت گرفت.

کد مطلب: ۱۳۶۹۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بازدید رئیس سازمان انرژی اتمی  از مدارس منطقه ۶ به مناسبت گرامیداشت هفته معلم

در ابتدای مراسم و در حضور دانش آموزان محمد اسلامی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع معلمان و تبریک هفته معلم با بیان اینکه روز معلم روز مهمی است؛ از شهید مطهری به عنوان یکی از نامداران کشور که اندیشه او در جهان اسلام مهم بوده است، یاد کرد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری موضوع جایگاه علم و ایمان را به درستی تبیین کردند، تصریح کرد: این شهید بزرگوار علم و ایمان را دو بال پرواز می دانند که جهت پرواز انسان به سوی تعالی را، مشخص می‌کنند.

اسلامی خاطرنشان کرد: جامعه زمانی سعادتمند می شود که دختران آن جامعه آگاه و بالنده باشند زیرا تربیت کنندگان جامعه زنان هستند که افراد را به سوی پیشرفت هدایت می کنند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: شما آینده سازان این کشور هستید و امیدواریم در این راه که نقش معلمان شما بسیار مهم است موفق بوده و می بایست قدردان زحمات آنها باشید.

در ادامه علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب سه گام مهم خودسازی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی ترسیم شده است، اظهار کرد: عمده مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نوجوانان و جوانان هستند و اکنون که در جمهوری اسلامی با رهبری ایشان قرار است به تمدن نوین اسلامی برسیم، طبیعتاً برای ایجاد و استقرار یک تمدن نوین، سنگ بنای آن توسط دانش آموزان که آینده ساز کشور هستند، اتفاق می‌افتد که در اینجا جایگاه و اهمیت نقش معلمان مشخص می شود.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه بتوان در آموزش و پرورش در این راه گام های موفق و اثرگذاری برداشت، آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با شخصیت و اندیشه شهید مرتضی مطهری را مهم برشمرد.

در ادامه قاسمی؛ همسر شهید مجید شهریاری نیز در گفت و گویی صمیمی با دانش آموزان و معلمان این مدرسه، ضمن تبریک هفته معلم، خوب درس خواندن و تقویت اخلاق را دو عامل اصلی تقویت دو بال علم و ایمان برشمرد.

در ادامه مسئولین حاضر در نشستی بامعلمان دبستان دخترانه اندیشه به گفت و گو با آنها پرداختند.

خبرنگار دانش آموز: عرشیا معینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار