رئیس سازمان بسیج سازندگی خبر داد:

هدف‌گذاری انجام ۳۲ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در سال ۱۴۰۲

امسال ۷ دهکده اقتصادی در کشور راه‌اندازی می‌شود/ بسیج سازندگی امسال هزار میلیارد در تامین جهیزیه به زوج‌های جوان کمک خواهد کرد

تهران (پانا) - نشست خبری اعلام برنامه‌های رزمایش جهادگران فاطمی ۳ در آستانه سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگان صبح امروز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف‌گذاری انجام ۳۲ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در سال ۱۴۰۲

سردار محمد زهرایی در این نشست اظهار کرد: عید امسال گروه‌های جهادی، کار قرارگاهی انجام دادند، برای مثال گروه جهادی دانش‌آموزی قرارگاهی در خوزستان داشت و سایر گروه‌های جهادی به آنجا اعزام می‌شدند. سال گذشته سال پر پیچ‌وخمی برای انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه اغتشاشات، یک‌فتنه جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: در جنگ ترکیبی که در فتنه سال گذشته اتفاق افتاد، شناخت اذهان برای دشمن مهم بود و می‌خواستند از پدیده‌های مختلف، پدیده انقلاب اسلامی و پدیده نسل جدید، دهه ۹۰ و ۸۰ی‌ها را به پدیده‌های جعلی در ذهن مردم تبدیل کنند. دشمن یک اینکه عمود این خیمه یعنی ولایت را نشان گرفته بودند و دوم قاعده این خیمه یعنی مردم را نشان گرفته بودند. می‌خواستند مردم را از ولایت فاصله دهند اما جبهه حق چه باید می‌کرد؟ در زمان باید حاضر می‌شدیم و بدون رودربایستی از مردم حمایت می‌کردیم. ما بسیجیان حلقه میانی هستیم و وظیفه ذاتی بسیج بود که در میدان حاضر شود و این کار را انجام دهد. این اغتشاشات در کف جمع شده ولی در اذهان باقی است و نیازمند کار است.

زهرایی با بیان اینکه عمل خدمتگزاری از این به بعد ملاک بسیجی‌بودن به حساب می‌آید نه کارت بسیجی و ... گفت: به این معناست که بنای کار ما در چشم‌انداز بسیج، بسیج عمومی و همگانی است. ۴۲ هزار گروه جهادی فعال در میدان داریم و نزدیک به ۶۰ هزار گروه جهادی ثبت شده در سامانه اطلس داریم و منتظر هستیم که فعالیت‌شان ثبت شود و ماندگاری‌شان به انجام برسد و این‌ها حلقه‌های میانی هستند. در مرحله دیگر قرارگاه از اهمیت برخوردار است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به برنامه‌های قرارگاه‌های بسیج گفت: قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا که برای کارهای زیرساختی و عمرانی قوی و انتفاعی وارد کار می‌شود. بسیج سازندگی اما برای پروژه‌های مقیاس کوچک و‌ زودبازده و غیرانتفاعی بلکه کاملا عام‌المنفعه وارد کار خواهد شد.

وی به برنامه‌های سال جدید بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: ۳۲ هزار پروژه محرومیت‌زدایی برای امسال در نظر گرفته‌ایم، همچنین ۲۱۰ روستا را زیر بار می‌بریم.

آزادسازی ۴ هزار زندانی، تهیه و توزیع ۲۲ هزار سری جهیزیه، اجرای ۹۷۹ پروژه از طرح آبخیز تا جالیز، راهسازی و آسفالت ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی، اجرای ۱۹ هزار پروژه محرومیت‌زدایی، تحویل ۱۰ هزار واحد مسکونی تا اسفند ۱۴۰۱، آبرسانی به بیش از ۳۶۰۰ روستا، تثبیت ۳۰ هزار فرصت شغلی، ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی، راه‌اندازی ۸ دهکده اقتصادی، پرداخت ۳۴ هزار فقره تهسیلات، راه‌اندازی ۱۷۰۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا، برگزاری ۱۸ رزمایش تخصصی اقشار توسط بسیج دانش‌آموزی و ...، برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی ۱ و ۲ بخشی از مهمترین اقدامات سازمان بسیج سازندگی در حوزه‌های جهادی، اقتصاد مقاومتی، فنی و عمرانی و نهضت خدمات مومنانه بوده است که سردار زهرایی به آن‌ها اشاره کرد و گفت: برای سال ۱۴۰۲، ۱۵۰ هزار فرصت شغلی را هدف‌گذاری کرده‌ایم. امسال راه‌اندازی ۷ دهکده اقتصاد مقاومتی را در دستور کار داریم.

وی گفت: برنامه داریم که امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان در تامین جهیزیه به زوج‌های جوان کمک کنیم. امسال برای اولین بار خوشه‌سازی را در دستور کار داریم، به این صورت که مثلاً ۱۰۰ تولیدکننده عسل در کنار هم قرار می‌گیرند و یک نفر سرخوشه می‌شود و بنا داریم امسال ۲۰۰ راهبر اقتصادی را به این طریق ساماندهی کنیم.

سردار زهرایی گفت: بسیج تشکیلات انقلاب است و به همین خاطر جریان جهادی که به بسیج وصل باشد دچار انحراف نخواهد شد. اما متاسفانه برخی سیاسیون می‌خواهند خودشان را پدر جریان جهادی نام بنهند. اینکه گروه‌های جهادی به دولت کمک کنند ایرادی ندارد. اما دولت‌ها نباید گروه‌های جهادی را مصادره کنند، الحمدالله نگاه رئیس جمهور فعلی هم همین است اما در بدنه تحرکاتی انجام می‌شود ‌و متاسفانه در دولت در موازی با گروه‌های جهادی می‌خواهند جریانی را شکل دهند که این کار اشتباه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار