رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش کشور:

امتحانات نهایی دانش‌آموزان در بالاترین سطح امنیت و کیفیت برگزار می‌شود

محمود آباد(پانا) - رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش کشور با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تاثیر ۴۰درصدی سوابق تحصیلی داوطلبان در ورود به دانشگاه‌ها گفت وزارت آموزش و پرورش برای تضمین کیفیت و امنیت امتحانات نهایی و تحقق عدالت آموزشی و جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان، امتحانات نهایی دانش‌آموزان را با امنیت و کیفیت لازم برگزار می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۶۸۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
امتحانات نهایی دانش‌آموزان در بالاترین سطح امنیت و کیفیت برگزار می‌شود

در حاشیه گردهمایی سالانه مسوولین سنجش ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های مازندران در فریدونکنار، محسن زارعی ارسال الکترونیکی و رمزنگاری شده سوالات آزمون، قرنطینه شدن طراحان سوالات آزمون نهایی، طرح سوالات مفهومی، تجهیز حوزه های امتحانی به سیگنال یاب و بازرسی دانش‌آموزان با راکت موبایل یاب و تصحیح الکترونیک اوراق امتحانی دانش آموزان هر استان در سایر استان‌ها را از جمله مهم‌ترین اقدامات مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش کشور در جهت ایمن سازی و کیفیت بخشی و تضمین و اعتبارسنجی امتحانات نهایی بیان کرد.

وی افزود: ما به پشتوانه همکاران فرهنگی مان با اطمینان و با ضرس قاطع اعلام می کنیم با تمام توان و ظرفیت آموزش و پرورش برای انجام این تکلیف و این امانتی که بر دوش ما گذاشته شده وارد میدان خواهیم شد و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم که حق دانش آموزی تضییع و یا خدای ناکرده بی عدالتی اتفاقی بیفتد.

زارعی خاطرنشان کرد: سعی می کنیم امانت دار خوبی باشیم و این اطمینان را به همه خانواده ها و دانش آموزان می دهیم که از این امانت به خوبی پاسداری کنیم و امین مردم و جامعه باشیم تا آنچه که وظیفه ماست یعنی برقراری امنیت در زمان برگزاری آزمون را با دقت انجام دهیم.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ادامه داد: تکلیف دیگری که ما داریم این است که تلاش کنیم تا ازآنچه نظام آموزشی را از مسیر خودش دور می کند و حافظه محوری را مبنا قرار می‌دهد دوری کنیم.

زارعی تاکید کرد: باید طراحی سوالات بر اساس مفاهیم و ارزشیابی سطوح مختلف شناختی یادگیری عمیق را مبنا قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در دی ماه هم نمونه ای از این کار را پیش بردیم تا دانش آموز ما برای کسب موفقیت سراغ کتاب برود نه سراغ نمونه سوال و نکات کلیدی، بلکه نمره اش را با خواندن کتاب و توجه به معلم و کلاس درس تامین کند.

رئیس مرکز ارزیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه امتحان نهایی یک آزمون ملی و دارای حساسیت های بسیار بالا و آبروی کشور است گفت: تامین امنیت آزمون در دستور کار شورای تأمین کشور با تعریف وظایف برای تمامی دستگاه های نظارتی، امنیتی، فرهنگی و آموزشی در تمامی رده های مدیریتی برای همکاری با آموزش و پرورش و تضمین سلامت برگزاری آزمون نهایی قرار دارد.

زارعی اظهار کرد: خوشبختانه تعامل و هم افزایی خوبی بین دستگاه ها در این زمینه وجود دارد و وزیر محترم کشور نیز از استانداران خواست تا به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش و رئیس شورای تامین استان از همه ظرفیت های دستگاه های دیگر در تامین امکانات مورد نیاز آموزش و پرورش و برقراری امنیت آزمون های نهایی بهره گیرند.
خبرنگار: سید مهدی جوادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار