معلمی موفق است که دانش آموزان را درک کند

تهران (پانا) - سید ایمان موسویان دبیر فیزیک معتقد است معلمی موفق است که علاوه بر ویژگی هایی چون فن بیان مناسب، صبوری و گذشت درک کردن دانش آموزان را داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۶۸۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
معلمی موفق است که دانش آموزان را درک کند

سید ایمان موسویان؛ دبیر فیزیک که سابقه سه سال تدریس در آموزش و پرورش، یک سال قبل از آن سابقه تدریس در دبیرستان غیرانتفاعی و چندین سال سابقه تدریس دانشگاهی را در کارنامه خود دارد و هم‌اکنون درس مورد علاقه خود یعنی درس فیزیک را در مدارس تدریس می کند در گفت و گو با پانا گفت: «اگر بخواهم یک خاطره از دوران معلمی خودم تعریف کنم؛ باید بگویم یک مرتبه، دانش‌آموزی را از کلاس اخراج کردم، دانش‌آموز به صورت پنهانی وارد کلاس شده و در پشت صندلی‌ها نشسته و درس را دنبال کرد و خاطره ای که از دوران محصلی به خاطر دارم، این است که، یک مرتبه سال سوم دبیرستان (معادل یازدهم فعلی) با پرسیدن یک سوال اشتباه از دبیر شیمی، وی را اذیت نمودم؛ که دبیر درخواست اولیا بنده را کردند اما من اصرار به صحیح بودن سوال داشتم. دبیر سند خواستند و من گفتم جلسه بعد می‌آورم. برگه‌ای را تایپ کرده و بردم که البته دبیر متوجه جعلی بودن سند شدند ولی از بنده گذشت کردند.

وی درباره ویژگی یک معلم خوب گفت: « معلمی می تواند موفق باشد که برخی از ویژگی هایی مانند: تسلط به درس و تدریس، برنامه درسی منظم و قابل فهم، فن بیان مناسب، مدیریت کلاس خوب در کمال احترام متقابل، صبوری و گذشت و درک کردن دانش‌آموز را داشته باشد. به نظر بنده اگر معلمی این ویژگی ها را داشته باشد یا تلاش کند که بتواند این ویژگی ها را در خود به وجود بیاورد، معلمی خوب و موفق خواهد بود که می تواند در زمینه های مختلف دانش آموزانی موفق، پیروز و سربلند را به جامعه ارائه دهد.»

موسویان افزود: « درخواست من از دانش آموزان این است که در کلاس درس نظم و انضباط را رعایت کنند، احترام متقابل نسبت به همدیگر داشته باشند، پیگیری درس به هنگام تدریس در کلاس و پرسیدن سوالات در هر کجا که برای دانش آموزان نامفهوم بود؛ اصلا از طرح سوال و پرسش از معلم ترسی نداشته باشند بلکه سوال دانش آموزان از معلم باعث می شود که معلم هم اشکالات دانش آموزان را رفع بکند و هم این پرسش ها باعث می شود کلاسی پویاتر و شاداب تر را به وجود بیاورد، مطالعه در منزل یا کتابخانه و پیگیری مطالب درسی را فراموش نکنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار