رادان:‌ استاد و معلمی موفق است که بر دل‌ها حکومت کند

تهران (پانا) - فرمانده فراجا با تاکید بر اینکه نقش معلم چون فرمانده است، گفت استاد و معلمی موفق است که بر دل ها حکومت کند؛ اگر نگاه مخاطب در کلاس به معلم، عاشقانه و خاشعانه باشد آن معلم توانسته کلاس را به تسخیر خود در بیاورد و تاثیرگذار باشد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
رادان:‌ استاد و معلمی موفق است که بر دل‌ها حکومت کند

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار احمدرضا رادان در آیین تجلیل از اساتید و مدرسان فرماندهی انتظامی کشور با بیان اینکه معلم خوب با درآمیختن علم و معنا و معرفت، بر دل ها حکومت می کند، گفت: استاد و معلم در تراز انقلاب اسلامی، پلیس در تراز پرورش می‌دهد.

او در این مراسم با تقدیم سلام و خیرمقدم به خانواده معظم شهدا، جانبازان و اساتید و مدرسان مراکز آموزشی و دانشگاهی فرماندهی انتظامی کشور، گفت: بسیار خوشحالم که امروز توفیق حاصل شد که در جمع معلمین عزیز در فرماندهی انتظامی باشم؛ عنوان معلم، زیبا و شورانگیز است و به مخاطب حس مثبت و خوبی القاء می کند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع و مقام والای معلم تصریح کرد: معلم شأن و مقامی والا، قابل احترام و شورانگیز دارد و دارای جایگاه و منزلت اجتماعی والایی است.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به دوازدهم اردیبهشت ماه و نام گذاری این روز به نام گرامی داشت مقام معلم، ادامه داد: این روز و گرامی داشت هفته مقام معلم با نام شهید استاد مرتضی مطهری عجین شده که برای انجام وظیفه معلمی پا به عرصه میدان آموزش گذاشت و در این میدان به شرف شهادت نائل آمد و این مهم بیانگر درآمیختگی علم و شهادت و کسب فیض است.

وی با اشاره به درآمیختگی علم، معرفت و معنا گفت: ما اگر فقط به اهمیت مقام معلم از دریچه درآمیختگی علم و معرفت و معنا نگاه کنیم، سخن تمام و کامل است، چرا که درآمیختگی علم، معنا و معرفت با هم تولید گفتار می کند و برای مخاطب دلنشین و اثرگذار است. علم درآمیخته به معنا و معرفت، بر جان و دل می نشیند و شاگرد چنین معلمی، علم توام با معرفت را با جان و دل از استاد می پذیرد.

رادان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش اساتید و مدرسان انتظامی در تربیت و پرورش پلیس در تراز انقلاب اسلامی، اظهارکرد: اگر ما بر اساس معماری پلیس آینده فراجا و تصویری که از این معماری در دست داریم، می‌خواهیم پلیس در تراز انقلاب داشته باشیم و به آن دست یابیم؛ اولین گام داشتن اساتید در تراز انقلاب اسلامی است که بتواند پلیس در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند و پرورش دهد.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس در تراز انقلاب اسلامی توسط معلمان، اساتید و مدرسان ما در مراکز آموزشی و دانشگاهی تربیت می شود؛ معتقدم که باید در فرآیند امور آموزشی و مهارتی جهش داشته باشیم و این نیازمند، طرح و اقدامی نو است.

رادان با تاکید بر اینکه نقش معلم چون فرمانده است، اظهارکرد: استاد و معلمی موفق است که بر دل ها حکومت کند؛ اگر نگاه مخاطب در کلاس به معلم، عاشقانه و خاشعانه باشد آن معلم توانسته کلاس را به تسخیر خود در بیاورد و تاثیرگذار باشد.

فرمانده کل انتظامی کشور در پایان با قدردانی از تلاش همه اساتید و مدرسان و معلمان مراکز آموزشی و دانشگاهی فرماندهی انتظامی کشور اظهارکرد: حق معنوی معلم بسیار بالاست و این حق را صرفا در کلمه نمی‌بینیم، برای معلمان و اساتید احترام بسیار ویژه‌ای قائلیم و بر رفع نیازهای به حق شان توام با تکریم تاکید داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار