معاون تربیت بدنی و سلامتآموزش و پرورش خراسان رضوی:

سفیران سلامت پیام آوران بهداشت و سلامت در جامعه هستند

مشهد(پانا)_معاون تربیت بدنی و سلامت استان خراسان رضوی گفت:سفیران سلامت را پیام آوران بهداشت و سلامت می دانیم که به سلامت جامعه کمک می کنند و سلامتی نعمتی بزرگ از سوی خداوند به بندگان است.

کد مطلب: ۱۳۶۷۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
سفیران سلامت پیام آوران بهداشت و سلامت در جامعه هستند

صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت استان خراسان رضوی گفت: آموزه های دینی و مبانی دینی ما بارها به بحث سلامت اشاره کرده اند. سلامت روحی و روانی، یک انسان سالم را به جامعه تحویل می‌دهد و یک انسان سالم می‌تواند مثمرثمر واقع شود و پایه های پیشرفت را در عرصه های مختلف بنیان گذاری کند.

اهمیت رعایت مسائل بهداشتی در حوزه دانش آموزی برای آموزش و پرورش بسیار مهم است و تاکیدی هم که بر سند تحول بنیادین در این زمینه داریم براین اساس جشنواره سفیران سلامت را برنامه ریزی کردیم که دانش آموزان عزیزمان در سفیران سلامت خودشان یاد می گیرند مفاهیم بهداشتی را رعایت کنند و به همسالان و خانواده منتقل کنند.

وی ادامه داد:طرح‌های خوبی در حوزه سلامت در حال انجام است از جمله طرح دادرس، آهن یاری، طرح کوچ و سفیران سلامت و خداروشکر می‌کنیم که پیام حفظ و نگهداری از سلامت جسم و جان و روح را دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت در جامعه دنبال می‌کنند.

سلطانی در پاسخ به خبرنگار پانا گفت:حوزهای مختلفی می تواند کمک حال ما باشد.دوره های آموزشی مختلفی که دستگاه‌های علوم پزشکی،هلال احمر و اداره آموزش‌ و فرهنگ ترافیک و دستگاههای مرتبط می توانند برای سلامت دانش آموزان و مراقبین سلامت داشته باشند بسیار کارساز خواهد بود لذا برنامه های مختلفی که پیش بینی شده با همین رویکرد برای کمک و یادآوری مفاهیم بهداشتی در مدارس پیگیری می شود.

در ادامه سجاد حاجی زاده رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی گفت:هر ساله در هفته ی سلامت تمامی دست آوردها و تمامی کارهای که دانش آموزان عزیزمان در راستای ارتقاء سلامت و آموزش به همسالان در سال تحصیلی جدید انجام می دهند به نمایش گذاشته می شود و برگزیدگان این مسابقات چه در سطح استان و چه کشور در هفته ی سلامت معرفی می شوند.

وی ادامه داد:ما سعی کردیم برنامه ی سفیران سلامت را در سال جدید اتمام ببخشیم اما کار سفیران سلامت تمام شدنی نیست و در تابستان هم سفیران سلامت حتما پیگیر برنامه های سلامت محور باشند زیرا تاکید شده در بحث همایش و جشنوارها که سفیران سلامتی را سرلوحه کار خودشان قرار دهند.

حاجی زاده گفت:شعاری که امسال از سمت وزارت اعلام شد(سلامتی برای همه) بود و اداره سلامت هم در این راستا تمام تلاش خود را می کند که به دانش آموزان عزیزمان بحث نهادینه سازی در فرهنگ سازی سلامت را الویت کار خود قرار دهند چون ما اعتقاد داریم دانش آموزان عزیزما آینده سازان این مرز و بوم و پدر و مادرهای آینده هستند و لازم است که جدیدیت کار را بپذیریم تا بحث سلامت را به دانش آموزانمان نهادینه کنیم.

در ادامه صادق حاتمی مدیر اداره آموزش‌وپرورش ناحیه یک مشهد گفت:نقش سفیران سلامت اثر مستقیمی بر سلامت دانش آموزان دارد و توصیه ای که بعد از کرونا برای سلامت دانش آموزان باید داشته باشیم توجه جدی به سلامت جسم و روان آنها است که آسیب جدی وارد شد که انشالله بچه های عزیزمان با تحرک و ورزش های بیشتر و همکاری با سفیران سلامت قطعا آینده ای روشن برای خودشان رقم خواهند زد.

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار