سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش:

رفتار خوب در جامعه را می‌توان با کمک سفیران سلامت دانش‌آموزی نهادینه کرد

تهران (پانا) - سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش معتقد است رفتار خوب در جامعه را با کمک سفیران سلامت دانش‌آموزی می‌توان ترویج و نهادینه کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
رفتار خوب در جامعه را می‌توان با کمک سفیران سلامت دانش‌آموزی نهادینه کرد

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛ متن پیام اعظم گودرزی خطاب به سفیران سلامت دانش‌آموزی به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

سخنی با دانش‌آموزان

فرزندان عزیزم، دانش‌آموزان گرامی، سفیران سلامت دانش‌آموزی

- ما به شما دانش آموزان بسیار باور داریم

- معتقدیم که شما می توانید در همه کارها مقدم باشید همانگونه که درهشت سال دفاع مقدس، دانش آموزان سهم بزرگی داشتند.

- اکنون نیز در عرصه بهداشت و سلامتی، شما می توانید پیشتاز باشید و هم آموزش دهید. شما می توانید ضمن اینکه رفتارهای سالم و بهداشتی را فرا بگیرید و عمل کنید به سایر افراد جامعه آموزش دهید؛ می توانید در کنار سایر اعضای خانواده رفتارهای درست بهداشتی را تمرین کنید و بطور جدی در ارتقای سطح سلامت مردم و جامعه سهم بسزایی داشته باشید.

به جرات می گویم که ما می توانیم هر رفتار خوب و هنجاری را از مدرسه و به کمک شما دانش آموزان در جامعه ترویج و نهادینه و تقویت کنیم؛ جمعیت گسترده شما دانش آموزان و توان بالای فراگیری شما عزیزان همچنین صلاحیت های قابل قبول رفتاری و پنداری که در همه دانش آموزان وجود دارد به خوبی می تواند در همه زمینه ها خصوصا درترویج فرهنگ سبک زندگی سالم اسلامی ایرانی اثرگذار باشد. پس بیایید تا در این جهت اراده قوی داشته باشیم و از سلامت خود و جامعه مان حراست کنیم.

ضمن تبریک ایام هفته سلامت از خداوند بزرگ بلند مرتبه برای شما آینده سازان و نو نهالان عزیز ایران اسلامی سلامت، تندرستی و موفقیت مسالت دارم.

اعظم گودرزی

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش»

وی همچنین پیامی به مناسبت هفته سلامت صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

همکاران گرامی

باسلام و احترام

سلامت بعنوان سنگ بنای نخست در تعلیم وتربیت مورد توجه جدی تعالیم نورانی اسلام قرار گرفته است و همانگونه که "عقل سالم در بدن سالم " به عنوان یک اصل مسلم پذیرفته شده است ، بی شک جامعه موفق و پویا جامعه ای است که از انسانهای سالم ، توانا و با نشاط برخوردار باشد.

هدف اصلی نظام تعلیم وتربیت مطابق با سند تحول بنیادین ساحت زیستی - بدنی تربیت انسان های سالم است که توانایی خوب اندیشیدن را داشته و از تفکر خلاق و دانش کافی برخوردار و توان برقراری مناسبات صحیح و سالم اجتماعی را دارا باشند.

هفته سلامت فرصت مغتنمی است تا تا به بیان اهمیت وجایگاه بسیار مهم سلامت در تحقق اهداف تعلیم وتربیت کودکان ونوجوانان تاکید شود. آنچه در این زمینه اهمیت ویژه دارد این است که خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی می¬تواند موجب مصونیت کودکان و نوجوانان عزیزمان در برابر بیماریهای واگیر و غیر واگیر باشد.

امسال هم مطابق با آئین هرساله ۹ تا ۱۵ اردیبهشت ماه هفته سلامت نامیده شده است که با شعار "سلامت برای همه" می توان بیش از پیش با برنامه ریزی و اجرای فعالیت های بهداشت مدارس با توجه به قشر عظیم جمعیت دانش آموزی (بیش از ۱۵ میلیون) بنیادی ترین مداخلات را در ارتقای سلامت کشور رقم زد.

اینجانب ضمن ارج نهادن به شهدای مدافع سلامت و قدردانی از تلاش های ارزنده همه دست اندرکاران بخش سلامت و آموزش کشور به ویژه همکاران پرتلاشم در معاونت تربیت بدنی و سلامت آغاز هفته سلامت را تبریک عرض نموده و از خداوند متعال سلامتی، سعادت ، سربلندی و توفیق روز افزون یکایک این افراد را مسئلت دارم.

اعظم گودرزی

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار