نرگس معدنی پور خبر داد؛

تشکیل مجمع مشورتی کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای مراکز استان‌ها و تدوین سند حکمرانی شهری

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری چهارمین اجلاس شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی و اولین اجلاسیه روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای مراکز استان ها در شهر اصفهان از تشکیل مجمع مشورتی کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای شهر مراکز استان ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل مجمع مشورتی کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای مراکز استان‌ها و تدوین سند حکمرانی شهری

نرگس معدنی پور در جریان صد و چهل و سومین جلسه این شورا در نطق پیش از دستور خود گفت: چهارمین اجلاس شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی و اولین اجلاسیه روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی مراکز استان ها به مدت دو روز در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ همزمان با هفته اصفهان در شهر اصفهان برگزار شد.

وی افزود: برگزاری این اجلاسیه به منظور هم‌افزایی و انتقال تجربه در حوزه های سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت در امور فرهنگی و اجتماعی و تبادل نظر در توسعه فرهنگی و اجتماعی به منظور ساماندهی و انسجام بخشی فعالیت ها و برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی سطح کشور در دستور کار بود.

معدنی پور تصریح کرد: علاوه بر حضور روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی مراکز استان ها و مسئولین شهر اصفهان مهمانان ویژه ای همچون رییس شورای اسلامی شهر تهران و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاون وزیر کشور و رییس سازمان اجتماعی کشور در این اجلاسیه حضور داشتند که مطالب ارزنده ای را در خصوص نقش شوراها و کمیسیون های تخصصی فرهنگی و اجتماعی شوراها در رشد و تعالی حوزه های فرهنگی و اجتماعی کشور بیان کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر تهران تصریح کرد: پیام مرجع عالیقدر آیت الله العظمی شیخ حسین مظاهری زعیم حوزه علمیه اصفهان و قرائت آن توسط فرزند این مرجع عالیقدر از دیگر برنامه های این اجلاسیه بود.

معدنی پور خاطر نشان کرد: ایشان در پیام ارزشمندشان ضمن اشاره به ظرفیت های قانونی در شوراهای شهر و مجموعه های شهری برای تاثیرگذاری مثبت و ارتقای سطوح و ابعاد فرهنگی و اجتماعی بر استفاده از این ظرفیت ها جهت رشد فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی در شهرها و تعالی فکری و رفتاری شهروندان و افزایش فرهیختگی و فرزانگی جامعه تاکید داشتند و به همه برنامه ریزان و دست اندرکاران فرهنگی جامعه توصیه کردند که تعالیم حیات بخش و انسان ساز دین مبین اسلام را سرمشق قرار داده و مورد توجه قرار دهند تا با استفاده از این آموزه های وحیانی در مسیر ارتقای فرهنگی شهروندان قدم های شایسته ای برداشته و به توفیق نایل آیند.

وی بیان کرد: تشکیل مجمع مشورتی روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای مراکز استان ها، تشکیل میز شورای عالی انقلاب فرهنگی در شوراهای شهر مراکز استان ها بنا به پیشنهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تدوین سند حکمرانی شهری و عضویت روسای شوراهای شهر مراکز استان ها در شوراهای فرهنگ عمومی استان ها به عنوان عضو اصلی، از مصوبات نشست تخصصی روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای مراکز استان ها در این اجلاسیه بود.

معدنی پور اعلام کرد: در اختتامیه اجلاسیه هم از جناب آقای مهندس چمران به عنوان پیشکسوت شوراهای اسلامی شهرهای کشور به مناسبت روز ملی شوراها تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار