معاون استاندار:

کارمؤسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول(ص) برای اشتغال بانوان، یک الگو است

بیرجند(پانا)- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت کار بزرگ و ماندگار مؤسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول(ص) بیرجند در راستای اشتغال دختران کم توان ذهنی و بانوان سرپرست خانوار و جویای کار، یک الگو است.

کد مطلب: ۱۳۶۷۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
کارمؤسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول(ص) برای اشتغال بانوان، یک الگو است

علیرضا عباس زاده در بازدید از کارگاه دستان پرتوان مؤسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول(ص) بیرجند، با اشاره به مشارکت خوب و قابل توجه خیرین در احداث بیمارستان در شهرستان زیرکوه، افزود: در قالب اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور به استان و از محل منابع مسئولیت های اجتماعی، مبلغی برای بهزیستی خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، در حاشیه بلوار شهید ناصری بیرجند، زمینی برای احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان امام رضا(ع) و قطعه زمینی نیز برای احداث دی کلینیک توسط مؤسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول(ص) بیرجند پیش بینی شده است.

عباس زاده به بازدید چند ماه پیش استاندار خراسان جنوبی از کارگاه دستان پرتوان مؤسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول(ص)، اشاره کرد و گفت: پیرو بازدید استاندار، به زودی جلسه ای با حضور مدیرکل بهزیستی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری به منظور بررسی درخواست مؤسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول(ص) بیرجند مبنی بر بهره مندی از کمک های دولتی، برگزار خواهد شد.

مدیر عامل مؤسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول(ص) بیرجند هم با بیان اینکه فعالیت این مؤسسه از سال ۱۳۷۷ با ایجاد کارگاه دستان پرتوان با هدف توانمندسازی دختران کم توان ذهنی و بانوان سرپرست خانوار و جویای کار و حمایت از دانش آموزان مستعد آغاز شد، گفت: در حال حاضر در مجموع ۷۲ نفر اعم از دختران کم توان ذهنی و بانوان سرپرست خانوار و جویای کار با پوشش بیمه تأمین اجتماعی و حداقل ۶ میلیون تومان درآمد ماهیانه در کارگاه های سه‌گانه مؤسسه مشغول به کار هستند.

احمدی افزود: در شهرستان خوسف هم کارگاهی برای بانوان ایجاد کرده ایم و ۷۵ دستگاه پارچه بافی در اختبار بانوان جویای کار قرار گرفته است و در حال حاضر از پارچه های تولیدی در شهرستان خوسف در کارگاه دستان پرتوان استفاده می کنیم در حالی که در گذشته از پارچه های تولید اصفهان استفاده می‌شد.

وی با ذکر اینکه در کارگاه های دستان پرتوان انواع حوله ها، پارچه های طرح دار با رنگ های مختلف، لباس کار و... تولید می شود، اضافه کرد: ۹۰ درصد بازار فروش تولیدات کارگاه دستان پرتوان در خارج از استان است و از خارج استان سفارشات زیادی برای تولید لباس کار داشته ایم و لباس های سازمان مدیریت بحران استان نیز در این کارگاه های مؤسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول(ص) بیرجند، تولید شده است.

احمدی با ذکر اینکه ۱۸۰ دانش‌آموز و دانشجوی مستعد با حمایت مؤسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول(ص) بیرجند، مشغول تحصیل هستند، از تولید کیف های مخصوص خرید در راستای اجرای طرح "نه به پلاستیک" در کارگاه دستان پرتوان در راستای حفاظت از محیط زیست خبر داد و اظهار کرد: آمادگی داریم تا با هدف توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار و جویای کار، دوره های آموزشی رایگان برگزار نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار