تنش آبی در ۵ شهر خراسان جنوبی

وضعیت قرمز آبی

بیرجند (پانا)- در شرایط کنونی شهرهای بیرجند، طبس، قاین، نهبندان و آرین‌شهر خراسان جنوبی در وضعیت قرمز تنش آبی قرار دارند.

کد مطلب: ۱۳۶۷۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت قرمز آبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی در تشریح وضعیت تأمین آب استان و شهرهای دارای تنش آبی گفت: در وضعیت کنونی شهرهای بیرجند، طبس، قاین، نهبندان و آرین شهر در وضعیت تنش آبی قرار دارند که با انجام برنامه های کوتاه مدت مشکلات تأمین آب رفع شده اما در بلندمدت نیاز به اجرای پروژه های انتقال آب دارد.

مهدی دوستی هم چنین از پیشرفت 53 درصدی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در حال حاضر در راستای اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی آبرسانی ۴۹ منطقه روستایی در استان مورد هدف قرار دارد که این پروژه ها بیش از 53 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

آب سالم برای 14 هزار نفر

وی اظهار داشت: پروژه‌های آبرسانی به مناطق محروم و مرزی استان در قالب پروژه‌ های محرومیت زدایی با همکاری بسیج سازندگی و قرارگاه شهید ناصری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در راستای اجرای این پروژه‌ ها آبرسانی ۴۹ منطقه روستایی در استان مورد هدف قرار دارد، افزود: جمعیتی که از پروژه‌های محرومیت زدایی آبرسانی در استان در ۴۹ روستای مورد هدف برخوردار خواهند شد جمعیتی بالغ بر ۱۴ هزار و ۷۸۸ نفر هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی ادامه داد: مجتمع‌های آبرسانی که در راستای اجرای این پروژه‌ها در استان احداث می‌شوند شامل مجتمع ارسک بشرویه، مجتمع القار، بهدان، پسوج، علی‌آباد، مزداب و آسو بیرجند، حامی دهن‌رود خوسف، خونیک چهارتنگ درمیان، فخرود درمیان و… است.

109 انشعاب غیرمجازدر بیرجند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی هم چنین از شناسایی 188 انشعاب غیرمجاز در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد 109 مورد مربوط به بیرجند، 58 مورد درمیان، 8 مورد نهبندان، 3 مورد قاین، یک مورد فردوس، 5 مورد سربیشه و 4 مورد خوسف می باشد که پس از انجام فرآیند قانونی جمع آوری و در صورت داشتن شرایط تبدیل به مجاز شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار