بازارچه و نمایشگاه کسب و کار دانش‌آموزی به‌مناسبت هفته مشاغل

طرقبه شاندیز (پانا) - بازارچه کسب و کار دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم شهرستان طرقبه شاندیز به‌مناسبت هفته مشاغل با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۶۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
بازارچه و نمایشگاه  کسب و کار دانش‌آموزی به‌مناسبت هفته مشاغل

مصطفی مصدقی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان به همراه معاونین پرورشی و آموزشی، کارشناسان آموزش، حراست و ارزیابی عملکرد، با بازدید از این بازارچه، از نزدیک در جریان فعالیت ها و هنرهای دانش آموزان قرار گرفتند.

علیرضا شاه مرادی، معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش طرقبه شاندیز ضمن ابراز خرسندی از استقبال خوب دانش آموزان در این نمایشگاه و بازارچه گفت: ما در اتاق فکر مدیران مدارس برنامه ریزی اولیه را انجام دادیم و دو هدف عمده در بازارچه کسب و کار دانش آموزی داشتیم.

شاهمرادی افزود: هدف اول بحث برگزاری محور کسب و کار دانش آموزی در جشنواره نوجوان خوارزمی بود که دانش آموزان منتخب متوسطه اول کسب و کار و مصنوعات شان را به بازارچه ارائه کردند. هدف دوم مهمترین هدف بود که بحث استفاده از ظرفیت بازارچه برای معرفی رشته های دانش آموزی هنرستان و بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول بود.

وی اظهار کرد: ما غرفه ای را برای بچه های هنرستان در نظر گرفتیم که علاوه بر اینکه مصنوعات هنرستان ‌ها را ارائه می دهیم سه گروه در غرفه های هنرستانی مستقر هستند که گروه اول دانش آموزان برتر درسی هنرستان با رتبه و معدل های بالا را تشکیل می دهد گروه دوم دانش‌آموزان دانش آموخته هنرستان که کسب و کاری در فضای واقعی دارند و سوم هادیان فنی مسلط به رشته های فنی و کاردانش هستند که می‌توانند مبلغان خوبی برای رشته های هنرستان های ما باشد.

وی تاکید کرد: هدف عمده ما در برگزاری این نمایشگاه محور کسب و کار دانش آموزی نوجوان خوارزمی و معرفی رشته های هنرستان است. خدا را شکر که با استقبال دانش آموزان این امر و هدف محقق شده است بازدید دانش آموزان متوسطه اول به همراه والدین می تواند در بحث هدایت تحصیلی کمک خوبی برای ما و دانش آموزان باشد.

حجت امینی، مدیر هنرستان کاردانش شهید محمد باقر صدر طرقبه گفت: دانش آموزان با علایق و سلایق خود آشنا نیستند. ما باید دانش آموزان رابه سمت علایق و سلیقه هایشان سوق دهیم، بنابراین لازم است دست سازه های هنر جویان را در معرض نمایش بگذاریم و به آن ها ثابت کنیم که همسالان آنها توانستند خودشان این دست سازه ها را ایجاد و در معرض نمایش قرار دهند.

امینی در ادامه افزود: دانش آموزان بازدیدکننده می توانند با انتخاب آگاهانه و درست به علایقی که مد نظرشان است برسند. این نمایشگاه کمک بزرگی به انتخاب صحیح و آگاهانه دانش آموزان در انتخاب رشته آنها خواهد کرد.

بتول دلگشا، مدیر داخلی نمایشگاه و بازاچه دانش آموزی عنوان کرد: این جشنواره پرشور و با طراوت خاصی برگزار شد چون تجربه خوبی هم برای ما و هم برای دانش آموزان پایه نهم بود که با مشاغل مختلفی آشنا شدند. به ویژه هنرستان های ما که با ارائه کارهای هنری خود توانستند راهنمای دانش آموزان نهم باشند و در قسمت بازارچه ما نظارگر غذاها و نان های محلی و سنتی بودیم که خود دانش آموزان تهیه کرده بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار