کارگردان فیلم کوتاه داستانی «بعد از نیمه شب»:

«بعد از نیمه شب» استعاره طلوع دوباره در یک ماجرای قصاص

تهران (پانا) - محمد باقری کارگردان فیلم کوتاه داستانی «بعد از نیمه شب» که در شصت و ششمین جشنواره منطقه سینمای جوان بوشهر-خلیج فارس شرکت دارد، می‌گوید عنوان این فیلم استعاره‌ای از طلوع و حیات بخشی دوباره به واسطه گذشت در یک ماجرای قصاص دارد.

کد مطلب: ۱۳۶۶۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
«بعد از نیمه شب» استعاره طلوع دوباره در یک ماجرای قصاص

محمد باقری کارگردان فیلم کوتاه داستانی «بعد از نیمه شب» در گفت‌وگو با پانا که در شصت و ششمین جشنواره منطقه سینمای جوان بوشهر-خلیج فارس حضور دارد، درباره داستان اثر خود گفت:«ماجرای این فیلم به طور کلی درباره قصاص اما تم‌ آن از خود گذشتگی یک مادر به عنوان ولی‌دم است.»

وی درباره علت نامگذاری فیلم خود به «بعد از نیمه شب» افزود:«برای نام فیلمم خیلی فکر کردم و با توجه به کانسپت «گذشت و بخشش» در فیلم این عنوان را انتخاب کردم. زیرا بعد از نیمه شب به زمان طلوع نزدیک می‌شویم و در واقع بخشش مادر مقتول و گذشتن از خون قاتل استعاره‌ای از یک طلوع دوباره دارد. همچنین این اولین نمایش این فیلم در یک رویداد جشنواره‌ای است.»

باقری درباره فرآیند تولید اثر توضیح داد:« «بعد از نیمه شب» حدود یکسال و چند ماه گذشته ساخته شد و من قبلا ۱۳ تیزر و ۴ فیلم کوتاه ساخته بودم که «جلال»، «مینو» و… از جمله آن‌ها بود. من کارم را از نوجوانی در تئاتر شروع کردم و از مقطع هنرستان درگیر رشته کارگردانی شدم. از سال ۸۹ دستیار علی ملاقلی پور بودم و کارم را در سینما به طور جدی از این زمان شروع کردم. از تئاتر هم هیچ وقت فاصله نگرفتم اما عمده فعالیتم در این سال‌ها به سینما معطوف شده است. البته همچنان خودم را وامدار تئاتر می‌دانم.»

وی افزود:«در دانشگاه نیز در رشته گرافیک تحصیل کردم تا به لحاظ سواد بصری بتوانم خودم را ارتقا دهم.»

این کارگردان در پایان درباره برگزاری جشنواره‌ منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر- خلیج فارس گفت: «این رویداد فرصت خوبی را برای دیده شدن فیلم‌های کوتاه و دیدار و هم اندیشی فیلمسازان فراهم کرده و این مهم‌ترین ویژگی‌ آن است.»
شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج فارس به دبیری عبدالرحیم افروغ تا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار