هواپیمای ترابری سیمرغ تا خرداد پرواز می‌کند

تهران (پانا) - رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع خبر داد ‌هواپیمای ترابری سیمرغ مراحل تاکسی را انجام داده و نتیجه این مرحله بسیار خوب بوده است.

کد مطلب: ۱۳۶۶۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
هواپیمای ترابری سیمرغ  تا خرداد پرواز می‌کند

ا‌میر خواجه‌فرد رئیس سازمان صنایع هوایی با بیان این که هواپیمای ترابری سیمرغ بر مبنای هواپیمای ایران ۱۴۰ توسعه یافته و بیش از ۱۰ سال بر روی آن کار شده خاطر‌نشان کرد: از همان موقع، نسخه ترابری ایران ۱۴۰ در دستور کار قرار داشت و پس از اینکه کشور مبدا با ایران همکاری نکرد، کارشناسان ایرانی به تنهایی بر روی این طرح کار کردند و به نتیجه رساندند.

امیر سرتیپ خواجه‌فرد با اشاره به پیشنهادات بخش تجاری کشور برای به‌خدمت‌گرفتن هواپیمای سیمرغ بیان کرد: علاوه بر بخش نظامی بخش تجاری کشور هم استقبال خوبی از این هواپیما کرده‌اند و پیشنهاد داده‌اند تا هواپیمای سیمرغ در حوزه ترابری با توان ۴ تا ۶ تن بکار گرفته شود.

هواپیمای ترابری سبک سیمرغ بیست‌ونهم اردیبهشت پارسال در صنایع هسا اصفهان رونمایی شد. سیمرغ قادر است در باند‌های نیمه آماده و کوتاه، فرود بیاید و پرواز کند و حدود ۶ تن بار را تا مسافت حدود ۴ هزار کیلومتری حمل کند. بازطراحی بدنه برای افزودن رمپ دور، بازطراحی موتور‌های توربوپراب برای سازگاری با آب و هوای ایران و تغییر سکان عقب بخشی از تغییرات در هواپیمایی ایران ۱۴۰ برای تبدیل آن به سیمرغ بوده است.

این هواپیما ۲۳ متر طول، ۲۵ متر عرض، ۸ متر ارتفاع دارد. بیشینه سرعت هواپیمای ترابری سیمرغ ۵۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. هواپیمای سیمرغ برای برخاستن به باندی با طول حداقل هزار و ۴۵۰ متر و برای نشستن به باندی با طول حداقل ۹۰۰ متر نیاز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار