در جلسه ستاد مدیریت بحران آموزش و پرورش شهر تهران بررسى شد:

بسترسازى عقد تفاهم نامه میان آموزش و پرورش پایتخت و سازمان پیشگیرى و مدیریت بحران شهر تهران

تهران(پانا) - جلسه ستاد مدیریت بحران آموزش و پرورش پایتخت با هدف هم افزایى میان دستگاهى و بسترسازى عقد تفاهم نامه میان آموزش و پرورش پایتخت و سازمان پیشگیرى و مدیریت بحران شهر تهران برای ایمن سازی فضاهای آموزشی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۶۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
بسترسازى عقد تفاهم نامه میان آموزش و پرورش پایتخت و سازمان پیشگیرى و مدیریت بحران شهر تهران

جلسه ستاد مدیریت بحران آموزش و پرورش پایتخت با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، عباس زارع؛ مدیرکل سازمان نوسازى، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران و على نصیرى؛ رئیس سازمان پیشگیرى و مدیریت بحران شهر تهران، برگزار شد.

بازسازی مدارس فرسوده شهر تهران نیازمند یک عزم ملی و اقدام جهادی است

در این نشست مشترک که با هدف هم افزایى میان دستگاهى برگزار شد، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت با اشاره به موقعیت جغرافیایی کلانشهر تهران به عنوان پایتخت و همچنین وجود بیش از ۴ هزار مدرسه در شهر تهران، موضوع ایمنی مدارس را برای تامین امنیت مردم، مهم برشمرد و اظهار کرد: داشتن یک فضای خوب و ایمن آموزشی از الزامات است و با آنکه آموزش و پرورش شهر تهران در راستای بهبود وضعیت فضاهای آموزشی یک نهاد بهره بردار است، بنابراین به دلیل اهمیت موضوع؛ بازسازی مدارس فرسوده را از اولویت های اصلی نظام تعلیم و تربیت مى دانیم.

وی ضمن اعلام آمادگی کامل آموزش و پرورش برای همکاری با کارگروه تخصصی پشتیبانی و مدیریت منابع ستاد مدیریت بحران افزود: حادثه خبر نمی کند، به همین منظور می بایست پیش از وقوع حوادث طبیعی آمادگی کامل را برای پیشگیری از بحران داشته باشیم.

کریمیان با اشاره به اینکه تعدادى ازمدارس شهر تهران دارای قدمت بالا و نیازمند بازسازى هستند افزود: در شهر تهران مدارسى با قدمت هاى بالا داریم که بازسازى این مدارس مستلزم یک عزم ملى است تا در یک اقدام جهادى تمام فضاهاى آموزشى فرسوده بازسازى شود که امیدواریم با همکارى آموزش و پرورش، سازمان نوسازى، توسعه و تجهیز مدارس و ستاد مدیریت بحران بتوانیم یک فضاى ایمن را براى فرزندان این مرزو بوم فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره بر اهمیت ارتقاى سطح همکارى هاى آموزش و پرورش با دستگاه ها و نهادهاى دیگر، بر امضاى تواهم نامه همکارى میان آموزش و پرورش و سازمان پیشگیرى و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد.

آموزش هاى جذاب، پرمحتوا و کاربردى در زمینه افزایش سطح آگاهى افراد و همچنین برگزارى اردوهاى اطلاع بخشى و دانش افزایى از دیگر تاکیدات کریمیان در این نشست بود که براى تحقق آن مى توان از بستر شبکه آموزش دانش آموزى(شاد) استفاده کرد.

سالانه ساخت ١٠٠٠ کلاس درس، در دستور کار سازمان نوساى است

در ادامه زارع؛ مدیرکل سازمان نوسازى، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: با توجه به اینکه ساخت و سازهاى زیادى که درشهر تهران انجام مى شود، شهر تهران از لحاظ فضاى آموزشى وضع مطلوبى ندارد؛ این در حالى است که سالانه ساخت ١٠٠٠ کلاس درس نیز در دستور کار سازمان نوساى است. تحقق این مهم نیازمند استفاده از ظرفیت هاى گوناگون برون سازمانى است.

وى با بیان اینکه تعدای از مدارس استان تهران نیازمند تخریب و تعدادی از مدارس هم نیازمند بازسازى است، رسیدگى به وضعیت مدارس شهر تهران را مستلزم توجه ویژه دانست و از مولدسازى و ارتقاى سطح آموزش هاى ایمنى در مدارس؛ به عنوان راهکارکاى موثرى در خصوص پیهم شگیرى از بحران یاد کرد.

ایجاد مدارس نمونه «آماده ایمنى و بحران» در زمینه دانش افزایى و آگاهى بخشى

در ادامه على نصیرى؛ رئیس سازمان پیشگیرى و مدیریت بحران شهر تهران، با تاکید بر اهمیت مدیریت بحران و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه، ضمن اعلام گزارشى از اقدامات و برنامه هاى انجام شده مشترک با آموزش و پرورش در خصوص ایمنى سازه مدارس، طرح دوام دانش آموزى، طرح مدارس آماده و.... به بیان نکاتى جهت همکارى هاى بیشتر پرداخت.

وى افزایش آگاهی افراد جامعه در خصوص حوادث و آموزش هاى ایمنى ویژه شرایط بحران را مهم برشمرد و گفت: اگر متاسفانه محیطی دچار حادثه شود، تا پیش از حضور تیم هاى امدادى، اگر دانش آموزان و کادر اجرایی مدارس، آگاهى کافى را داشته باشند مى توانند اقدامات لازم را برای حفظ جان افراد و جلوگیری از آسیب، داشته باشند. لذا مى توان با ایجاد مدارس نمونه «آماده ایمنى و بحران» در زمینه دانش افزایى و آگاهى بخشى به دانش آموزان، فرهنگیان و والدین دانش آموزان بهره برد.

نصیرى با تاکید بر نقش آموزش در پیشگیرى از حوادث؛ خاطرنشان کرد: سازمان پیشگیرى و مدیریت بحران شهر تهران آمادگى این را دارد که با همکارى آموزش و پرورش؛ آموزش هاى رایگانى را در حوزه ایمنى، براى دانش آموزان، کادر اجرایى مدارس و فرهنگیان شهر تهران داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار