معاون پرورشی و فرهنگی در جمع مدیران وموسسان مدارس غیردولتی:

مشاوران و مربیان پرورشی باید ظرفیت های دانش آموزان را شناسایی کنند

زنجان(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان از مشاوران و مربیان پرورشی خواست تا از ابتدای سال تحصیلی آینده با اهتمام تمام ظرفیت‌های دانش‌آموزان را شناسایی کنند.

کد مطلب: ۱۳۶۶۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مشاوران و مربیان پرورشی باید ظرفیت های دانش آموزان را شناسایی کنند

حسین میرزایی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل استان در نشست مدیران و موسسان مدارس غیردولتی که در محل دانشگاه آزاد برگزار شد ضمن تقدیر از تلاش مدیران و عوامل اجرایی و معلمان در مدارس غیر دولتی گفت: هیچ تفاوتی بین دانش آموزان در مدارس دولتی و غیر دولتی از لحاظ اجرای فعالیت های پرورشی و تربیتی وجود ندارد.

میرزایی ادامه داد: کلام امام علی (ع) است که پایداری زندگی به برنامه ریزی می باشد وبرای رسیدن به آن هم مدیریت صحیح لازم است بنا به همین فرموده باید نسبت به برنامه ریزی در فعالیت ها مختلف تربیتی و پرورشی اهتمام داشته باشیم.

وی گفت: چهار تشکل دانش آموزی در مدارس غیر دولتی باید ظهور و بروز قوی داشته باشند . به طور مثال انتخابات شورای دانش آموزی در این مدارس وفعالیت انجمن های شورای دانش آموزی وتشکلها به شکل پر رنگ و اثرگذار دنبال شود.

میرزایی با اشاره به لزوم انتخاب نیروهای انسانی توانمند در مدارس غیر دولتی افزود: در نظام تعلیم وتربیت اسلامی باید بر اساس نیاز های نسلی وبا آگاهی از ویژگیهای رشدی ونگاه تمام ساحتی بیش از پیش تلاش کنیم و هرآنچه با سلامت روح و روان دانش آموزان در ارتباط باشد بسیار حائز اهمیت است.

رضایتمندی اولیا دانش آموزان از مدارس، اعتلای منابع انسانی و توجه به مناسبت های دینی و مذهبی اساس برنامه های پرورشی است

وی نقش معاون پرورشی در مدارس را تنظیم گری فعالیت های تربیتی دانست و گفت: اصل تربیت در درون کتاب های درسی است که که توسط تمام عوامل مدرسه و معلمان برای تحقق اهداف تربیتی امکان پذیر است .

این مقام مسئول به برنامه ها و جشنواره های مختلف قرآنی، فرهنگی هنری و پیشگیری آسیب های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: اردوهای دانش آموزی، ترویج عفاف و حجاب و طرح مسجد، مدرسه و محله به صورت جدی باید در مدارس وبا محوریت دانش اموزان واستفاده از ظرفیت خود دانش اموزان با خلق فرصتها توسط مربیان پیگیر ی شود.

میرزایی همچنین در پایان گفت: اگر با دانش آموزان در خصوص شبهات و سوالات مختلف صحبت شود و فضای گفتگو فراهم گردد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و بنابر این حلقه ی مفقوده این مسئله، ارتباط است که با محبت و صمیمیت تحقق می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار