در گفت‌وگو با پانا:

مرتضی کرمانی مقدم : پرسپولیس شانس بیشتری برای بردن دربی دارد

استقلال تیم قابل احترامی است/دربی را ببریم  شانس قهرمانی ما بالا می‌رود

تهران (پانا)- مرتضی کرمانی مقدم بازیکن پیشین تیم پرسپولیس می‌گوید استقلال تیم قابل احترامی است اما اگر پرسپولیس دربی را ببرد شانس قهرمانی‌اش بالا می رود.

کد مطلب: ۱۳۶۵۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مرتضی کرمانی مقدم : پرسپولیس شانس بیشتری برای بردن دربی دارد

مرتضی کرمانی مقدم در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به در پیش بودن دربی اظهار داشت:«پرسپولیس شرایط خوبی دارد و توانست آن افتی که گریبان گیرش شده بود را رد کند. در آن مقطع متاسفانه امتیازات زیادی از دست دادیم و اختلافی که ایجاد شده بود، از بین رفت. اتفاقاتی که افتاد باعث شد تمرکز تیم به هم بریزد. در آن زمان هم از شانس بد تیم، اشتباهات پی در پی داوری امتیازات زیادی از ما گرفت و باعث شد تا صدر را از دست بدهیم. این اتفاق برای هر تیمی رخ می‌داد، نمی‌توانست خودش را پیدا کند اما تیم ما توانست به روزهای خوبش برگردد و حالا اختلاف به حداقل رسیده است.»

وی افزود: «خیلی مهم است که بتوانیم ۴ بازی پیش رو را با برد پشت سر بگذاریم. باید تمام تمرکز و هدف بازیکنان روی این بازی‌ها باشد. دیگر حق امتیاز از دست دادن نداریم و بدون لغزش باید پیش برویم و امیدوار به لغزش سپاهان باشیم. شک نکنید اگر ما بتوانیم بازی‌های خودمان را ببریم، آنها امتیاز از دست می‌دهند و شانس ما برای قهرمانی بالا می‌رود. حتی اگر قهرمان هم نشویم، حداقل این است که تلاش خودشان را کرده‌اند و رضایت هواداران جلب خواهد شد.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «این دربی به صورت ویژه اهمیت زیادی دارد. دربی بازی خاص است و هیچ وقت جایگاه جدولی تیم ها یا برد و باخت قبل از آن، تاثیری در نتیجه نداشته است. خیلی مهم است که روز بازی، بازیکنان بتوانند از لحاظ روحی روانی در شرایط خوبی باشند و بهترین کیفیت‌شان را نشان دهند. در این بازی معمولا موقعیت کم پیش می‌آید و تیمی که بتواند از فرصت‌هایش بهترین استفاده را ببرد، برنده می‌شود. معتقدم از لحاظ تجربه و قدرت تیمی پرسپولیس شانس بیشتری برای برنده شدن دارد اما باید روز بازی این قدرت را به حریف دیکته کنیم.»
مرتضی کرمانی مقدم گفت: «نمی‌شود نتیجه را پیش‌بینی کرد اما همان طور که گفتم شانس ما بیشتر است و باید تمرکز کنیم. نباید به بازیکنان سرعتی حریف فضا بدهیم چون آنها خیلی منسجم هستند و سریع اضافه می‌شوند. استقلال انصافا تیم خیلی خوبی دارد و مربی شان نشان داد که از لحاظ فنی خیلی خوب است. آنها تیم قابل احترامی هستند و باید برای شکست شان تا آخرین ثانیه با تمرکز بازی کنیم.»

وی خاطرنشان کرد: «خوشبختانه مهاجمان ما در شرایط خوبی هستند. به غیر از مهاجم برزیلی و دیاباته که همیشه مصدوم است، می‌توانیم ترکیب خیلی خوبی داشته باشیم. فکر می‌کنم یحیی به اندازه کافی گرم و سردی دربی را چشیده و تجربه فراوانی دارد. او می‌داند که الان وقت بردن است و برای قهرمان شدن باید این بازی را با ۳ امتیاز بیرون بیاید. تیم حریف هم می‌داند که باید برنده شود. به همین دلیل امیدوارم دو تیم احتیاط را کنار بگذارند و دنبال برد باشند. زدن زودهنگام گل باعث جذابیت بازی می‌شود و کار تیمی که گل خورده، سخت خواهد شد.»

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص شایعه تبانی هوادار با استقلال، افزود: «ساکت الهامی کسی نیست که به تیمی راه بدهد. بازیکنان این تیم هم شرف خود را نمی‌فروشند. این حرف ها فقط تهمت است و در این سطح کسی از این کارها نمی‌کند. ما نباید کاری به بقیه تیم‌ها داشته باشیم و فقط کار خودمان را پیش ببریم. شاید اگر بعد از آن اختلاف امتیازی که ایجاد کرده بودیم، اسیر این حواشی نمی‌شدیم الان راحت قهرمان بودیم و نیازی به اما و اگر نبود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار