مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

آینده جامعه، در دستان دانش‌آموزان شکل می‌گیرد

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه بهارستان در سخنانی، شکل‌گیری آینده جامعه را در دستان دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۵۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آینده جامعه، در دستان دانش‌آموزان شکل می‌گیرد

نشست تخصصی مدیران مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش با حضور آیت اصلانی مدیر، صالح اسماعیلی معاون آموزش متوسطه، عارف فولادی کارشناس مسئول هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و سایر مسئولین در سالن شهید درهم پور آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، برگزار شد.

آیت اصلانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در این نشست، اظهار کرد: اکنون حدود ۳ الی ۴ ماه است که در حال بررسی موضوعات فنی و حرفه‌ای برحسب افزایش این حرفه و نوع آموزش در این مدارس هستیم و درخصوص مدارس فنی‌ و حرفه‌ای، برنامه‌هایی تدوین شده تا مدیران‌، این برنامه‌ها را به مرحله اجرا برسانند.

وی افزود: مدارس فنی و حرفه‌ای با توجه به چینش دانش‌آموزان و امتحانات آنان، لازم است برنامه‌های خود را حفظ و اجرا کنند و با کارورزی‌های خود، در سطح منطقه آن را مورد استفاده قرار دهند؛ از ویژگی‌های خوب رشته فنی حرفه‌ای، آماده شدن برای کار و اشتغال است.

اصلانی در ادامه گفت: از دیگر ویژگی‌های هنرستان‌ها و مدارس فنی و حرفه‌ای، می‌توان به ارائه عملی کارها اشاره کرد تا دانش‌آموزان مدارس، قبل از انتخاب رشته با مشاهده نمونه کارها، به رشته‌ فنی و حرفه‌ای ترغیب شوند؛ زیرا مشاهده این نمونه کارها به دانش‌آموز کمک می‌کند تا خود را بیازماید و به علاقه رشته و شغل علاقه خود پی ببرد که در کدام مسیر، قدم بگذارد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در ادامه تشریح کرد: آینده جامعه، در دستان دانش‌آموزان کشور است؛ یعنی هر چه دانش‌آموز دانا تر و عالم تر وارد جامعه شود، برای پیشرفت کشور موثرتر است؛ همچنین دبیرستان‌ها نیز هرچه برنامه‌ و کارایی‌ خود را قوی جلوه دهند، دانش‌آموزان بسیاری به آنها روی می‌آورند و این مهم، برگ برنده‌ای برای آنان خواهد بود.

وی تاکید کرد: از معاونت متوسطه آموزش و پرورش، درخواست شده تا امسال نیز اردویی در رابطه با بازدید دانش‌آموزان پایه نهمی از دبیرستان‌های فنی و حرفه‌ای برگزار شود و پیش‌بینی شده تا تغییراتی در جابه‌جایی مدارس فنی و حرفه‌ای صورت بگیرد و امکانات بهتری به این مدارس اضافه گردد تا آسان‌تر و بهتر در دسترس دانش‌آموزان، قرار گیرد.

اصلانی در پایان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مدارس فنی و حرفه‌ای به مدارس دیگر نیز، کمک‌های بسیاری در امر زیباسازی و فضاسازی می‌توانند داشته باشند و فصل تابستان برای این امر، زمان بسیار مناسبی است که مدارس فنی و حرفه‌ای از دانش‌آموزان خود برای کمک به زیبا‌سازی و طراحی وسیله کاربردی مورد نیاز مدارس دیگر، استفاده کند.

خبرنگار دانش آموز: محدثه قبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار