بزرگترین محافل انس با قرآن دانش‌آموزان خراسان‌شمالی برگزار شد

بجنورد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت ۱۸۹ هزار دانش‌آموز این استان در ۲ هزار مدرسه به صورت سراسری پای رحل قرآن نشستند و همزمان با دانش‌آموزان جهان اسلام هم نوا شدند.

کد مطلب: ۱۳۶۵۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین محافل انس با قرآن دانش‌آموزان خراسان‌شمالی برگزار شد

محمد عقیقی در آیین برپایی بزرگترین محفل دانش آموزی انس با قرآن جهان اسلام در امامزاده سید عباس(ع) اظهار کرد: محفل قرآنی۲۰ هزار دانش آموز در سراسر کشور اجرا شده است که تمامی مدارس خراسان شمالی نیز در این طرح مشارکت دارند و علاوه بر آن در ۹محفل انس با قرآن در دارالقرآن ها و مساجد و مصلی ها و امامزادگان در استان نیز این آیین برگزار شده است.

وی عنوان کرد: تقویت انس با قرآن دانش‌آموزان از رسالت‌های دستگاه تعلیم و تربیت است که تحقق آن راهکار و بسترهای متفاوتی دارد و محافل انس با قرآن کریم از جمله این راهکارها است.

وی افزود: امروز به صورت سراسری تمامی دانش آموزان این استان همراه با مربیان و معلمان خود قرآن خواندند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش بر نقش موثر مادران را در مأنوس بودن کودکان و نوجوانان با قرآن کریم تأکید کرد و تصریح کرد: طبق یافته های علمی از برگزیدگان رشته های قرآنی این نتیجه حاصل شده است که بیشترین نقش انس آنان با قرآن را مادران ایفا کرده اند.

وی بیان کرد: نقش پدران، مربیان قرآنی و معلمان نیز در آشنایی دانش آموزان با قرآن و آموزه های دینی نیز از جایگاه مهمی برخوردار است.

عقیقی خاطرنشان کرد: معلمان و مربیان می توانند با بیان داستان ها و روایات قرآنی دانش آموزان را به فراگیری از این کتاب آسمانی علاقمند کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی بر نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان تاکید کرد: برگزاری محفل انس با قرآن و مسابقات قرآنی و فرهنگی نقش موثری در راستای فرهنگ سازی این مهم در مدارس دارد.

وی در پایان افزود: ١٨٩ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است و در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خبرنگار: مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار